בתום מאבק ארוך: ההקלטות מנחל עוז יועברו להורי התצפיתניות

לאחר שהורי התצפיתניות שנפלו במוצב בנחל עוז ב-7 באוקטובר עתרו בתחילת החודש לבג"צ בדרישה לקבל את הקלטות הקשר של המשמרת האחרונה של בנותיהן, צה"ל, באישור הרמטכ"ל, הודיע לבג"צ שיעביר את ההקלטות, כפי שנדרש בעתירה. "טוב עשה הצבא שמנע את האירוע המביך"

התצפיתניות שנפלו במוצב בנחל עוז

לאחר שבתחילת החודש עתרו לבג"ץ הורי התצפיתניות שנפלו בקרב בנחל עוז ב-7 באוקטובר בדרישה לקבל את הקלטות הקשר של המשמרת האחרונה של בנותיהן, ולאחר מאבק ממושך, הודיע הערב (חמישי) צה"ל כי יעביר את ההקלטות, כפי שנדרש בעתירת המשפחות.

מוקדם יותר הערב התקבלה התשובה מצה"ל, באישור הרמטכ"ל, כי "לאחר בחינה, יבקשו המשיבים להעביר לעותרים את הקלטות הקשר בהן נשמעות בנותיהם, מהיממה שקדמה לטבח ו/או המשמרת האחרונה של כל אחת מהחיילות ללא קשר למועד המשמרת, כמבוקש בעתירה".

משפחות התצפיתניות שנפלו
משפחות התצפיתניות שנפלו | צילום: פלאש 90

העתירה הוגשה לבג"ץ ע"י הוריהן של התצפיתניות: עדי לנדמן, מיה ויאלובו פולו, שירת ים עמר, שחר אשרם, הדר מרים כהן, אביב חג'ג', שחף ניסני, רוני אשל, שיראל מור וים גלס, אשר נפלו במוצב נחל עוז ב-7 באוקטובר, וע"י הוריה של התצפיתנית נועה מרציאנו, שנחטפה ב-7 באוקטובר מהמוצב ונרצחה בשבי בעזה.

מעוה"ד גלעד יצחק בר-טל, ממשרד "קטן, בר-טל, טלמור - משרד עורכי דין ומגשרים", המייצג את המשפחות נמסר: "אני מברך את מפקדי הצבא על קבלת ההחלטה הנכונה. שום הקלטה לא תחזיר את התצפיתניות הגיבורות אל הוריהן, ואולם טוב עשה הצבא שמנע את האירוע המביך של התדיינות משפטית בין הצבא למשפחות שכולות. טוב מאוחר מאשר אף פעם".

ביולי נדחתה בקשת המשפחות על ידי גורמים שונים בצה"ל, אז פנו ההורים לרמטכ"ל הרצי הלוי באמצעות עורך דין, בדרישה לקבל לידיהן את הקלטות רשת הקשר והתיעוד הוויזואלי מהאירועים הקשים.