טיל נ"מ ששוגר מסוריה התפוצץ באוויר ושרידיו אותרו ברהט, צה"ל תקף את הסוללה

לפי דיווחים בדמשק, קצת אחרי חצות תקפו מטוסי חיל האוויר מטרות של מיליציות פרו-איראניות בחומס, כאשר טילי נ"מ נורו לעברם ואחד מהם חדר לשמי ישראל. חלקים ממנו נמצאו בנגב, צה"ל השמיד את הסוללה ממנה הוא נורה

זמן צפייה: 02:38

לילה לא שקט: על פי דיווחים בדמשק, מטוסי חיל האוויר תקפו הלילה (ראשון) מטרות של מילציות פרו-איראניות בחומס שבמערב סוריה, כאשר בתגובה נורו טילי נ"מ סוריים אל עבר המטוסים, וטיל אחד חדר אל שמי ישראל, התפוצץ באוויר ושרידיו התגלו ברהט. באופן חריג אישר צה"ל כי חיל האוויר תקף בתגובה בשטח סוריה - והשמיד את הסוללה ממנה נורה הטיל. בנוסף, רחפן צה"ל נפל במהלך הלילה בעיר ג'נין, האירוע מתוחקר.

לאחר חדירת טיל הנ"מ הסורי נשמע פיצוץ גדול ברחבי ישראל, ותושבים בדואים ברהט הזמינו כוחות משטרה לאזור ודיווחו על נפילות של חלקי טילים. בחיל האוויר מבהירים שלא נעשה ניסיון ליירט את הטיל הסורי, אך מדובר צה"ל נמסר כי בנוסף לתקיפת הסוללה תקפו מטוסי חיל האוויר מטרות נוספות במרחב.

בצה"ל בודקים האם השרידים שאותרו ברהט הם אכן שרידיו של טיל הנ"מ הסורי שחדר לשמי ישראל, כאשר כוחות צה"ל ומשטרת ישראל פועלים במרחב לזיכוי הנפלים, על מנת להבטיח את שלום התושבים המתגוררים בבתים הסמוכים, ולהעברתם להמשך טיפול כוחות הביטחון. אין דיווחים על נפגעים.

הטיל שאותר ברהט
הטיל שאותר ברהט

מטעם צבא סוריה פורסמה לפנות בוקר ההודעה הבאה: "בסביבות השעה 00:20 ביצע האוייב הישראלי מתקפה אווירית מכיוון צפון-מזרח ביירות, אשר פגעה במספר יעדים באיזור העיר חומס, שבמערב סוריה. ההגנה האווירית הסורית התמודדה עם הטילים שנורו במסגרת התוקפנות וכתוצאה מתוקפנות זו - נגרמו נזקים לרכוש".

תקיפה בגבול סוריה-לבנון
תקיפה בגבול סוריה-לבנון (ארכיון)

לפני כשבועיים דיווחו בסוריה על תקיפה ישראלית מכיוון רמת הגולן, סמוך לדמשק. על-פי הדיווחים, היעד היה מחסני נשק השייכים למיליציות פרו-איראניות. הצבא הסורי ירה בתגובה מספר טילי קרקע-אוויר, ועל פי-הדיווחים נגרם נזק כבד למקום, וחייל סורי נפצע קשה מהתקיפה.