בהמלצת שב"כ: הוארך מעצרו המנהלי של יהודי שכלוא כמה חודשים

פרסום ראשון: מעצרו של אלחי כרמלי בן ה-21 הוארך על ידי שר הביטחון גלנט במספר חודשים, לאחר שתוקף הצו הקודם אמור להיה לפוג. כרמלי בן ה-21 נעצר בחשד לתקיפת מג"ד 202 בחווארה בחודש אוקטובר האחרון, וכן בחשד לתקיפת פלסטינים. ביהמ"ש הורה לשחרר אותו מכיוון שלא נמצאו ראיות שקושרות אותו למעשים - אך לפי בקשת שב"כ חתם השר הקודם גנץ על מעצר מנהלי

גבר באזיקים (ארכיון)
גבר באזיקים (ארכיון) | צילום: דוברות המשטרה

פרסום ראשון: בהמלצת שב"כ הוארך היום (שישי) מעצרו של עצור מנהלי יהודי שכבר כלוא מספר חודשים. במקביל לשני צווי המעצר המנהליים עליהם חתם אתמול שר הביטחון יואב גלנט כנגד יהודים החשודים בפראות חווארה, הוחלט בהמלצת שב"כ להאריך את מעצרו גם של אלחי כרמלי, שכאמור שכבר עצור בצו מנהלי כמה חודשים.

כרמלי בן ה-21 נעצר בחשד לתקיפת מג"ד 202 בחווארה בחודש אוקטובר האחרון, וכן בחשד לתקיפת פלסטינים. לא נמצאו כנגדו ראיות שקושרות אותו לביצוע המעשה ובית המשפט החליט לשחררו. עם זאת, בשירות הביטחון הכללי סברו ששחרורו עשוי להוביל להגברת פעילות של פשיעה לאומנית כנגד פלסטינים ולדרדר עוד את השטח, ומסיבה זו חתם שר הביטחון בממשלה הקודמת, בני גנץ, על צו מעצר מנהלי.

כעת שמעצרו של כרמלי אמור היה להסתיים בקרוב, כך שאמש חתם שר הביטחון על הארכת צו המעצר נגדו לעוד כמה חודשים. סך הכל ישנם כיום ארבעה חשודים יהודים הנמצאים במעצר מנהלי.

Dkby Ci Dchr
שר הביטחון יואב גלנט והשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר | צילום: אבשלום ששוני, יונתן זינדל, פלאש 90

אמש בית המשפט שחרר את כל שמונת העצורים מפרעות המתנחלים בחווארה ביום ראשון, מאחר ולא הייתה עילה והוכחות כדי להאריך את מעצרם. לאחר מכן, שר הביטחון יואב גלנט הוציא כאמור צו מעצר מנהלי לשניים מהחשודים, והם צפויים לשהות במעצר לפחות ארבעה חודשים נוספים.

אלמלא הצו המנהלי שהוציא השר גלנט, אף אחד מהחשודים בפרעות בחווארה לא היה נמצא במעצר. בתגובה להחלטת השר, קבוצת מפגיני ימין הגיעה הערב לביתם של שר האוצר בצלאל סמוטריץ' והשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, ומחו על ההחלטה, שכן, השניים בעבר התנגדו בתוקף למעצר מנהלי של מתנחלים. השר בן גביר התרעם על חתימתו של גלנט וכתב: "אפנה עוד הערב לגלנט ולראש הממשלה ואדרוש הבהרות על ההחלטה האנטי דמוקרטית הזאת".