עימות בין בן גביר לנתניהו בקבינט: "צריך לפעול לייצב את הרשות"

גורמי הביטחון הציגו לחברי הקבינט המדיני-ביטחוני את ההקלות המתוכננות לפלסטינים, השר לביטחון לאומי אמר: "לא מבין את ההיגיון לתת להם, אתם יודעים שהם מחנכים לרצח". ראש הממשלה אמר: "הבטחות צריך לקיים, במיוחד לאמריקנים". לא התקיימה הצבעה בתום הדיון

זמן צפייה: 01:22

במהלך כינוס הקבינט המדיני-ביטחוני היום (ראשון), שדן בשורת הקלות לרשות הפלסטינית, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר טען כי הוא "לא מבין את ההיגיון לתת להם הקלות", ופנה למשתתפים: "אתם יודעים שהם מחנכים לרצח, אתם יודעים שהם פוגעים במדינת ישראל. למה דווקא עכשיו בגל פיגועים?". ראש הממשלה בנימין נתניהו השיב לו ואמר כי "אנחנו צריכים לייצב את הרשות".

בנוסף, בדיון שנערך במשך למעלה משש שעות אמר השר לעניינים אסטרטגיים רון דרמר לשרים כי ההטבות לפלסטינים מהווים חלק מההבטחות שניתנו לממשל האמריקני בעקבות הבנייה באזור יהודה ושומרון בתקופה האחרונה. נתניהו הוסיף והבהיר כי "הבטחות צריך לקיים - במיוחד לאמריקנים".

נזכיר כי הקבינט התכנס בשל לחץ ארצות הברית לחזק את הרשות הפלסטינית - כפי שפורסם בחדשות 13. בעקבות הפיגוע אתמול בתל אביב והמצב המתוח, ראש הממשלה נתניהו החליט שהנושא יעלה לדיון, אך לא תתקיים הצבעה עליו. בשל פגרת הכנסת לא תתקיים היום ישיבת ממשלה.

ישיבת הקבינט. ארכיון
ישיבת הקבינט (ארכיון) | צילום: עמוס בן גרשום / לע''מ

נתניהו נתון ללחץ מצד שר האוצר בצלאל סמוטריץ', וכפי שניתן להבחין גם מצדו של בן גביר, שלא להעלות את הנושא לדיון, ומצד שני לחץ אמריקני לאשר את ההקלות. לבסוף הכריע נתניהו על פשרה לפיה כאמור לא תתקיים הצבעה. מתאם פעולות הממשלה בשטחים אלוף רסאן עליאן וגורמי הצבא הרלוונטיים עודכנו בפרטים.

אמש פורסם בחדשות 13 אודות המסר האמריקני שהועבר לישראל בסוף השבוע, לפיו ממשל ביידן מצפה מישראל לאשר את ההקלות לפלסטינים בקרוב, ולהימנע מקידום הצעת החוק המבקשת להעביר כספי מסים פלסטינים שהוקפאו למשפחות נפגעות טרור.