הותר לפרסום: סמ"ר עמר שרה בנג'ו, בת 20, נהרגה במטח לצפת

סמ"ר עמר שרה בנג'ו (20) ממושב גיאה, נהרגה מרקטה בבסיס באזור צפת בדרכה למיגונית. בצה"ל בודקים אם זמן ההתרעה לחיילים היה מספיק. לוחם נפצע קשה ועוד 7 במצב בינוני וקל. צה"ל תקף בלבנון. בכיר חיזבאללה: "נגיב"

זמן צפייה: 03:26

סמל-ראשון עמר שרה בנג'ו, בת 20 ממושב גיאה שבדרום, נהרגה מירי של כ-8 רקטות מלבנון לבסיס באזור צפת מוקדם יותר היום (רביעי). סמ"ר בנג'ו הייתה בקרית איסוף יבשתי בגדוד 869 ב"עוצבת הגליל" (91). היא נפגעה מאחת מ-5 מתוך 8 הרקטות שנורו - בדרכה למיגונית, בצה"ל בודקים אם זמן ההתרעה לחיילים היה מספיק.

באירוע נפצע חייל קשה ועוד 7 פונו במצב בינוני וקל לבתי החולים רמב"ם שבחיפה וזיו שבצפת. בעקבות המטח, צה"ל יצא לגל תקיפות נרחב בדרום לבנון. בין היתר, הותקפו יעדים של "כוח רדואן", שעל פי דיווחים גרמו להרוגים ופצועים בדרום לבנון. בכיר חיזבאללה הגיב על כך: "התקיפות לא יעברו בלי תגובה".

סמ"ר עמר שרה בנג'ו
סמ"ר עמר שרה בנג'ו

בשיחה שקיים עם ראשי רשויות בצפון ברקע המטח הקטלני לצפת, הרמטכ"ל, רא"ל הרצי לוי, אמר: "אנחנו מעריכים מאוד את המנהיגות המקומית ורואים בה חשיבות רבה. בזכותכם, בזכות החוסן והעוצמה של התושבים שמשלמים מחיר אישי מורכב, צה"ל יכול לפעול באופן נחוש לשינוי המצב הביטחוני בצפון. אני יודע שתושבי הצפון יחזרו לבתיהם ורשויות הצפון יחזרו לשגשג".

"יש הישגים גבוהים מאוד בפגיעה בחיזבאללה בלבנון, אבל אנחנו ממשיכים לפעול - זו לא הנקודה להפסיק בה", קבע הרמטכ"ל, והמשיך: "אנחנו מגבירים את הפגיעה כל הזמן והם משלמים מחיר הולך וגובר. המערכה הבאה תהיה מאוד התקפית ונשתמש בה בכל הכלים ועם כל היכולות. יש עוד דרך ארוכה ונלך אותה ביחד".

השר בני גנץ הגיב גם הוא למטח הבוקר ואמר: "הבוקר חווינו אירוע קשה שהתגובה עליו תגיע בקרוב ובעוצמה. חשוב שנהיה ברורים - מי שאחראי על הירי מלבנון זה לא רק חיזבאללה או גורמי טרור שמבצעים, אלא גם ממשלת לבנון ומדינת לבנון שמאפשרת את הירי משטחה, ואין שום מטרה או תשתית צבאית במרחב הצפון ולבנון שהיא לא על הכוונת שלנו".

פצועים, בית החולים זיו, צפת, מד"א, חרבות ברזל
הגעת הפצועים לביה"ח זיו בצפת | צילום: דוד כהן, פלאש 90

אתמול נפצעו קשה נער בן 15 ואמו בת ה-47 מפגיעת רקטה ישירה בקריית שמונה. צוותי מד"א פינו את השניים לביה"ח רמב"ם בחיפה כשהם בהכרה וסובלים מפגיעות בגפיים. בתיעוד חדש, נראית הנפילה אתמול - מטרים ספורים מרכב נוסע.