בכיר ישראלי: "מגעים לעסקת שחרור חטופים - ללא חיילים"

גורם ישראלי בכיר אמר לחדשות 13 כי "מתקיימים מגעים לעסקה משמעותית, אך היא תכלול אזרחים בלבד - ולא חיילים". לדברי הגורם, "שום דבר עוד לא סגור". עוד אמר כי במסגרת העסקה שנדונה ישוחררו עשרות חטופים, ישראל תשחרר מחבלים ותעביר דלק. דובר צה"ל: "לא נחמיץ אף הזדמנות להחזיר אותם". משפחות החטופים בעצרת בת"א: "להחזיר את כולם"

זמן צפייה: 01:27

בצל הדיווחים הרבים על מגעים לעסקת שחרור חטופים משבי חמאס, אמר הערב (שבת) גורם ישראלי בכיר לחדשות 13 כי "מתקיימים מגעים לעסקה משמעותית, אך היא תכלול אזרחים בלבד - ולא חיילים".

לדברי הגורם, "שום דבר עוד לא סגור". עוד אמר כי במסגרת העסקה שנדונה ישוחררו עשרות חטופים, ישראל תשחרר מחבלים ותעביר דלק.

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-shabbat-edition-clips-part-1111232036' autoplay='0' credit='דובר צה"ל' desc='הצהרת דובר צה"ל' poster='' kid='1_w18956sm' duration='494']

זמן קצר לאחר מכן אמר דובר צה"ל, תת-אלוף דניאל הגרי: "עוסקים מסביב לשעון בהשבת החטופים. לא נחמיץ אף הזדמנות להחזיר אותם". עם זאת, הוא הדגיש: "מדובר בתהליכים שלוקחים זמן". ברקע המגעים לעסקה: עצרת בתל אביב בקריאה לשחרור כל החטופים. המשפחות דורשות מהצלב האדום להעביר תרופות לחטופים בעזה. בין המשתתפים: הנשיא לשעבר ראובן (רובי) ריבלין, שלמה ארצי ושי פירון .

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-shabbat-edition-clips-part-1111232057' autoplay='0' credit='חדשות 13' desc='שלמה ארצי שר בת"א את "אנחנו לא צריכים"' poster='' kid='1_u4mxr7k7' duration='166']

אלפים מפגינים בת"א למען החטופים בעזה
מפגינים בת"א למען החטופים בעזה | צילום: תומר נויברג, פלאש 90

אתמול אמרו גורמים מדיניים לחדשות 13 כי ישראל חותרת להוציא לפועל את העסקה, שתכלול שחרור של חטופים רבים - בניגוד לדיווחים בעולם על אודות דיונים סביב עסקאות "קטנות", שיביאו לשחרור של חטופים בודדים. על-פי הגורמים, התמרון הקרקעי של צה"ל ברצועת עזה מגביר את הלחץ על חמאס ומגדיל את הסיכוי לעסקה.

בהכנת הידיעה השתתפה לירון שמם