יעד התקיפה בסוריה: מהנדס בפרויקט מרכזי שחוסל בשנתו

יעד החיסול של תקיפת חיל האוויר בדמשק על פי ההערכות היה מהנדס שעבד בסוריה על פרויקט משמעותי. המודיעין הישראלי ככל הנראה עקב אחר המהנדס וניצל שעת כושר כדי לחסל אותו בשנתו. בתקיפה חוסלו לפחות ארבעה אנשי צבא סורי

זמן צפייה: 04:21

על פי דיווחים זרים, חיל האוויר תקף הלילה בדמשק, בירת סוריה, והערב (שני) פורסם במהדורה המרכזית כי היעד היה מהנדס בכיר של פרויקט משמעותי ושפעל בסוריה.

על פי הערכות, המודיעין הישראלי עקב אחר המהנדס וניצל שעת כושר לחסל אותו מהאוויר בעת שישן. המהנדס אינו חלק מארבעת אנשי ההגנה האווירית הסורים שחוסלו גם הם בתקיפה. כמו כן, מדובר בתקיפה הראשונה מאז שמאות אנשי מילואים של חיל האוויר הודיעו כי לא יתייצבו על רקע המהפכה המשפטית וביטול עילת הסבירות. ויש להעריך כי גם בתקיפה זו בסוריה היו טייסי מילואים שהם המנוסים ביותר בח"א הישראלי.

לפי דיווחים סוריים, התקיפה התרחשה סמוך ל-02:20. כשלפחות ארבעה חיילים סורים נהרגו, ארבעה נוספים נפצעו - ונגרם נזק. אתר חדשות סורי המזוהה עם האופוזיציה במדינה דיווח כי התקיפה המיוחסת לישראל כוונה נגד עמדות של צבא סוריה והמיליציות האיראניות באזור דמשק.

לפי מקורות שצוטטו בדיווח, ארבעה טילים ישראליים נורו ממטוסי קרב לאזור שמצפון לדמשק, שבו נמצאים מחסני תחמושת השייכים למשטר הסורי, שבהם עושות שימוש גם המיליציות האיראניות. עדי ראייה אמרו כי באזור פרצה שריפה וכוחות הצלה רבים הוזעקו למקום.