בניגוד להבטחות: יישובים בעוטף יישארו ללא חיילים בפסח

פרסום ראשון: חלק מהיישובים במרחק 0-4 קילומטרים מגדר הגבול עם רצועת עזה ייאצלו להסתמך במהלך החג על ההגנה שמספקים חברי כיתת הכוננות ביישוביהם ללא תגבורת של חיילים. זאת, לאחר שהוחלט בצה"ל להוציא את החיילים מהיישובים לנוכח התרבות האיומים בזירות השונות

זמן צפייה: 02:29

פרסום ראשון: למרות ההבטחות של הצבא, חלק מהיישובים הצמודים לגדר רצועת עזה, במרחק של 0 עד 4 קילומטרים, יישארו ללא כוח של חיילי צה"ל במהלך חג הפסח. כך פורסם הערב (שישי) בתוכנית "זמן שישי".

עד עתה, הכוחות שנתנו מענה לקריאות תושבים בעוטף וסיפקו הגנה הורכבו מחברי כיתות הכוננות וכן מכוח הגנה יישובי - "כוח אבשלום" שהוקם על ידי האלוף במיל' יוסי בכר מקיבוץ בארי. כעת טוענים בצה"ל כי אין מספיק כוחות פנויים לנוכח האיומים בזירות השונות, ולכן לא ניתן להשאיר כמות חיילים בסדר גודל זהה לזה שניתן עד עכשיו כמענה לתושבים. בעקבות זאת, בחלק מהיישובים יאלצו להסתמך על חברי כיתת הכוננות בלבד. ביישובים אחרים יישארו כמה חיילים במילואים, בין 3-4, שיישארו בכוח מילואים ויסייעו לחברי כיתת הכוננות.

באוגדת עזה נעשה מאמץ בימים האחרונים כדי לא לשנות את סדר הכוחות, מתוך הכרה בחשיבות תחושת הביטחון של התושבים שחזרו לבתיהם בעוטף. באוגדה הבטיחו תחילה כי יישארו חיילים בכל מקרה, אך כעת טוענים כי לא ניתן לקיים את ההבטחה.

כוחות צה"ל בקיבוץ חולית סמוך לגבול הרצועה
כוחות צה"ל בקיבוץ חולית סמוך לגבול הרצועה | צילום: אריק מרמור, פלאש 90
לוחמי גולני פועלים במרחב עוטף עזה
כוחות צה"ל פועלים במרחב עוטף עזה | צילום: דובר צה"ל

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "כוחות צה"ל פרוסים במרחב בהתאם להערכת המצב ולצורך המבצעי בתוך ומחוץ ליישובים. סוגיית היקף הכוחות לחודשים הקרובים נמצאת בימים אלו בתכנון בצה"ל, ולצד השינויים בסדרי הכוחות צה"ל ימשיך להגן על היישובים ולפעול למען ביטחונם".