תיעוד חריג: המונים מתפנים מח'אן יונס וקוראים "להפיל את חמאס"

מתאם פעולות הממשלה בשטחים פרסם תיעוד שבו נראים המוני עזתים מתפנים מח'אן יונס דרך המסדרון ההומניטרי, וקוראים: "העם רוצה להפיל את חמאס". בצה"ל מעריכים ש-20-25 אלף עזתים התפנו. בשבוע האחרון: יותר מ-100 מחבלים חוסלו, צה"ל פשט על בית "מקורב לסינוואר"

זמן צפייה: 03:10

מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף רסאן עליאן, פרסם היום (שבת) תיעוד חריג מלב הרצועה שבו נראה כי בעת פינוי המוני עזתים במסדרון ההומניטרי אתמול בח'אן יונס - קראו תושבים ברצועה קריאות כגון "העם רוצה להפיל את חמאס". ההערכה בצה"ל: כ-20-25 אלף עזתים התפנו היום.

לפי מתאם פעולות הממשלה בשטחים, "התיעוד מגיע מתוך המסדרון ההומניטרי המאובטח שנפתח בימים האחרונים ממערב ח'אן יונס ומאפשר תנועה של תושבי הרצועה מערבה לאזור ההומניטרי אל-מוואסי. ציר הפינוי נפתח על ידי צה"ל, כדי לאפשר מעבר מאובטח של אזרחים, תוך המשך הלחימה מול ארגון הטרור חמאס".

האלוף עליאן הוסיף: "בימים האחרונים אנו רואים יותר ויותר עדויות של ביקורת פומבית שמשמיעים תושבי עזה נגד ארגון הטרור חמאס. תושבי הרצועה מעדיפים ובצדק את טובתם ואת ביטחון ילדיהם על פני המשך ההתעצמות הצבאית של חמאס ופעולות הטרור שפוגעות בהם ובעתידם".

תושבי עזה עוזבים את ח'אן יונס
תושבי עזה עוזבים את ח'אן יונס | צילום: רויטרס

בתוך כך, במסגרת הלחימה בח'אן יונס, לוחמי עוצבת הקומנדו חיסלו בשבוע באחרון למעלה מ-100 מחבלים, פשטו על מוקדי טרור ואיתרו אמצעי לחימה. בנוסף, לוחמי יחידת אגוז פשטו על מחסן אמצעי לחימה במערב העיר ועל ביתו של "מקורב לסינוואר", ואיתרו רובים, מחסניות, טילי RPG, ציוד צילום משוכלל וציוד צלילה.