לאחר שנחשד בידויי אבנים: כוח צה"ל ירה ביהודי רעול פנים

כוח צה"ל שהוקפץ לאזור מעלה לבונה בבנימין הבחין בשני חשודים רעולי פנים זורקים אבנים וירה לעברם במסגרת נוהל מעצר חשוד. לאחר הירי התברר כי מדובר בשני יהודים, אחד מהם נפצע מהירי ופונה לטיפול בבית החולים

זמן צפייה: 01:34

כוח צה"ל ירה הלילה (ראשון) לעבר שני חשודים רעולי פנים באזור מעלה לבונה שבבנימין לאחר שעל פי החשד יידו אבנים במקום. לאחר הירי התברר שמדובר בשני יהודים, אחד מהם, בן 20, נפצע בירך מהירי באורח בינוני ופונה לטיפול בבית החולים שערי צדק בירושלים. בצה"ל לא סיפקו פרטים נוספים על הפרשה, אך ייתכן ומדובר בניסיון לפעולת תגמול לאחר פיגוע הירי אתמול בחווארה.

לפי צה"ל, בסביבות השעה 03:00 בלילה, הגיע דיווח למוקד על רעולי פנים שמסתובבים באזור מעלה לבונה שבמועצה האזורית בנימין. כוח צה"ל שהוקפץ למקום זיהה כי החשודים זורקים אבנים וביצע נוהל מעצר חשוד, בעקבותיו ברחו החשודים. הכוח בתגובה ירה לפלג גופו התחתון של החשוד שזוהה זורק אבנים ופצע אותו באורח בינוני.

כוחות צה''ל בזירת הפיגוע בחווארה
כוחות צה''ל בזירת הפיגוע בחווארה אתמול | צילום: פלאש 90

בתוך כך, נמשך המצוד אחר המחבל שביצע את פיגוע הירי אתמול ורצח את שי-סיילאס ניגרגקר בן ה-60 ובנו אביעד ניר, תושבי אשדוד. השניים נורו במכון לשטיפת רכב בעיירה הפלסטינית שמדרום לשכם. כוחות צה"ל פעלו במספר כפרים ביהודה ושומרון במהלך הלילה. לפי דיווחי הפלסטינים חיילים הגיעו לכפר עקרבה והחרימו מצלמות של בתי עסק.

אבי אלחרר, נהג הסעות מאשדוד, פגש את השניים דקות לפני הפיגוע הרצחני. הוא שחזר: “הייתי שם איתם, דיברתי איתם. הם שאלו אם גם אני מאשדוד - והתפתחה שיחה. דיברנו קצת, ואז האבא אמר שהוא הולך למכון לשטיפת מכוניות". אז, לדבריו, נשמעו יריות: "ישר ברחנו משם. זה מפחיד. כואב לי עליהם".

חיילים בודקים רכב במחסום מחוץ לכפר חווארה לאחר הפיגוע
חיילים בודקים רכב במחסום מחוץ לכפר חווארה לאחר הפיגוע | צילום: נאסר אישטייה, פלאש 90

לאחר הפיגוע, מחלקת המדינה האמריקנית פרסמה הודעת גינוי: "מגנים באופן נחרץ את הפיגוע שגרם למותם של שני ישראלים, וקוראים לנקיטת צעדים מידיים להפחתת האלימות".

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר אמש בצאת השבת: "אני שולח תנחומים למשפחת שני הנרצחים, אב ובנו, שחייהם נגדעו בצורה כל כך אכזרית ונפשעת. כוחות הביטחון פועלים במשנה מרץ כדי להשיג את המרצח ולבוא איתו חשבון, בדיוק כפי שעשינו עם כל המרצחים עד כה".