היועמ"ש של משרד הביטחון: "אין היבט פלילי בפרשת הצוללות"

היועמ"ש של משרד הביטחון, אחז בן ארי, טען בריאיון בגלי צה"ל כי ככל הידוע לו, אין היבט פלילי בפרשת הצוללות

"מופתע שנפתחה חקירה", בן ארי

היועץ המשפטי של משרד הביטחון, עורך הדין אחז בן ארי טען הבוקר (חמישי) בריאיון לתכנית "דקלסגל" בגלי צה"ל כי כל הידוע לו לא קיים היבט פלילי בעסקת הצוללות. "אילו היה משהו בלתי תקין והיינו יודעים עליו, אני חושב שזה לא היה מתקדם", אמר בן ארי. "זאת הפתעה שנפתחה בכלל חקירה בעניין הזה".

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

עו"ד בן ארי תיאר את המצב החוקי שאיפשר לעורך הדין שמרון לפנות אליו בשיחת טלפון שנחקרה על ידי המשטרה. "אם היו לו הנחיות או הסדר ניגוד עניינים שמנע ממנו לפנות אליי אז זו בעיה, אם לא, אז לא",סיפר. "הטלפון הזה לא שינה את מהלך העניינים מבחינת משרד הביטחון. אני לא רוצה להסתכן בהערכות האם הסיפור ייגמר בלא כלום או לא".

היועץ המשפטי הסביר כי עורך הדין שמרון, איש סודו, וקרוב משפחתו של ראש הממשלה, פנה אליו תוך כדי שהוא מבהיר כי אינו מייצג את ראש הממשלה. "היה לי ברור שהוא מייצג גוף מסחרי", אמר בן ארי. "בשום פנים לא ייצג, ואין טענה שהוא טען שהוא פונה בשם ראש הממשלה".

היה ברור שמייצג גוף מסחרי. עו''ד שמרון
היה ברור שמייצג גוף מסחרי. עו''ד שמרון | צילום: תומר נויברג / פלאש 90

במהלך הריאיון התייחס גם בן ארי לשאלה האם ישנה אפשרות לפרשיות דומות בעסקאות נשק נוספות שבוצעו בעבר. "רוב הייבוא הביטחוני נעשה בכספי סיוע של ארה"ב, שם אין בכלל זכר למתווכים, סוכנים, וכיוצא בזה", הסביר.