בעקבות לחץ הורים וח"כים: צה"ל ירחיק תצפיתניות בצפון מהגבול

פרסום ראשון: בעקבות מאבק הורים ולחץ חברי כנסת - תצפיתניות בחזית הצפון יורחקו מקו הגבול. תצפיתניות שמשרתות ביהודה ושומרון יישאו נשק

זמן צפייה: 01:33

פרסום ראשון: אחרי מאבק של הורי תצפיתניות ועל רקע לחץ שהפעילו חברי כנסת, צה"ל צפוי להרחיק תצפיתניות שמשרתות בחזית הצפון מקו הגבול - כך פורסם הערב (שבת) במהדורת השבת. כמו כן, לחדשות 13 נודע כי תצפיתניות שמשרתות ביהודה ושומרון יישאו נשק.

בדיון שהתקיים השבוע בכנסת, נציגי צה"ל הודיעו כי בכוונתם להזיז את התצפיתניות מקו הגבול לעמדות מרוחקות יותר מהגבול, זאת במסגרת יכולות טכנולוגיות למקם אותן באזורים שונים מבלי לפגום באיכות העבודה והכיסוי. התכנית תצא לפועל בקרוב, ובתוך כחצי שנה המעבר יושלם בצפון, מהגבול לנקודות אחרות ברמת הגולן. כאמור, בנקודות אחרות בעלות סיכון כמו יהודה ושומרון, תצפיתניות, שלא נושאות נשק כיום, יחומשו.

התוכנית נרקמה עקב מאבק הורי התצפיתניות בצפון, כשברקע חששות כבדים של תצפיתניות אחרי טבח 7 באוקטובר, וחטיפת התצפיתניות מבסיס נחל עוז. ההורים פנו לבג"ץ, ושם הוחלט שלא לחייב את צה"ל לשנות את המיקום אלא רק לבצע בקרות והערכות מצב. הלחץ של חברי הוועדה במאבק ההורים הצליח להביא לשינוי, שצפוי לשפר את תחושת המוגנות והביטחון של התצפיתניות.

מתוך סרטון חטיפת התצפיתניות מנחל עוז
מתוך סרטון חטיפת התצפיתניות מנחל עוז | צילום: מטה המשפחות

מארגון "בונות אלטרנטיבה" נמסר: "אנחנו מברכות על החלטת צה"ל להרחיק את התצפיתניות המשרתות בחזית הצפונית מקו הגבול ולאפשר לתצפיתניות ביהודה ושומרון לשאת נשק. היום, אותן חיילות של אף אחד, קיבלו מעט מן המוגנות והביטחון שמגיעים להן. לאחר שקולן לא נשמע במשך תקופה ארוכה, הגיעה העת להיות קשובים לצרכיהן וליישם את ההחלטה במלואה".