רק 4 רקטות יורטו: צה"ל מתחקר את ביצועי כיפת ברזל

26 רקטות נורו היום מהרצועה לשטח ישראל, והמערכת הציגה 67% הצלחה בלבד, ולא מנעה את נפילת הרקטה שפגעה באתר בנייה בשדרות וגרמה לפציעתו באורח בינוני של עובד זר. למרות הירידה בביצועים, לא ידוע על תקלה במכ"מ או במשגרים של הסוללה שמוצבת בעיר - אך נבדקת האפשרות שהוגדר כי אין להגן על אתרים שנחשבים לריקים

זמן צפייה: 01:35

לאחר מתקפת הרקטות לכיוון ישראל במהלך השעות האחרונות, במהלכה נורו 26 רקטות, מערך ההגנה האווירית החל לתחקר הערב (שלישי) את הביצועים של מערכת כיפת ברזל, שיירטה רק 4 רקטות - אחוזי הצלחה של בערך 67%. אחת מהרקטות שנפלה באתר בנייה בשדרות, גרמה לפציעתו של נתין זר כבן 25 באורח בינוני מרסיסים, ושל שני עובדים זרים נוספים שנפצעו באורח קל.

עד כה כיפת ברזל ביצעה יירוטים באחוזי הצלחה של 92-96%, ולמרות הירידה המשמעותית היום, לא ידוע על תקלה משמעותית במכ"מ או במשגרים של המערכת המוצבת בשדרות. עם זאת, נבדקת האפשרות שההגדרה של המערכת היא זאת שהביאה לפגיעה. כך למשל, בודקים האם מוגדר כי אתר בנייה שאינו מיושב, ועובדים בו פועלים זרים, נחשב לאתר שלא צריך להגן עליו מפני רקטות מכיוון שהוא לכאורה ריק.

זירת פגיעת הרקטה באתר בניה בשדרות
זירת פגיעת הרקטה באתר בניה בשדרות | צילום: תיעוד מבצעי מד''א

נזכיר כי בשדרות זוהו שתי נפילות, ובנוסף לפציעות שנגרמו כתוצאה מהפגיעה באתר הבניה, נפצעו באורח קל גבר כבן 75 ואישה בת 49 לאחר שמעדו ונחבלו בדרך למרחב המוגן. כמה נפגעי חרדה טופלו במקום. בעזה מדווחים שחמישה פלסטינים נלקחו לטיפול בבית חולים לאחר שנפצעו באורח בינוני וקל מרסיסי מיירוט של כיפת ברזל בבית חאנון שבצפון הרצועה.