בכיר איראני: "אם מתקני הגרעין יותקפו - לא יהיו קווים אדומים"

אחרי אזהרות הרמטכ"ל הלוי ושר הביטחון גלנט, שרמזו לפעולה אפשרית נגד מתקני הגרעין ברפובליקה האיסלאמית - אמר הבכיר כי "פגיעה במתקני הגרעין של איראן משמעותה מלחמה נרחבת שישראל תישא באחריות עליה"

זמן צפייה: 05:13

שעות ספורות אחרי שהרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי אמר בכנס הרצליה כי "יש באיראן התפתחויות שליליות שיכולות להביא לפעולה" - שר הביטחון יואב גלנט ביקר היום (שלישי) באוגדת עזה ובבסיס "חצור" של חיל האוויר, והצהיר כי "המשימות ב'מגן וחץ' בוצעו בהצלחה רבה, אבל היעד המרכזי שאנחנו נערכים אליו מורכב, קשה ומשמעותי הרבה יותר. צריכים להיות מוכנים בכל רגע".

בתוך כך, בכיר איראני צוטט ב"אל-ג'זירה" וטען כי "פגיעה במתקני הגרעין של איראן משמעותה מלחמה נרחבת שישראל תישא באחריות עליה". הבכיר הדגיש: "האיומים מצד ישראל לא משפיעים על מהלך העניינים, ואיומים אלו מגיעים כתוצאה מעומק בעיותיה הפנימיות של ישראל. הטענות של ישראל שלפיהן היא מוכנה לתקוף את מתקני הגרעין של איראן מהוות טרור רשמי שנענה בשתיקה בינלאומית. איראן לא רוצה מלחמה, אך על העולם להבין שלא יהיו לנו קווים אדומים בנוגע לתגובה".

Exmfnz
השר גלנט והרמטכ''ל הלוי | צילום: שריה דיאמנט, תומר נויברג, פלאש 90

הרמטכ"ל, שנשא דברים בכנס הביטחון באוניברסיטת רייכמן, אמר כי "איראן התקדמה בשנים האחרונות בהעשרת האורניום יותר מאי פעם. אנחנו בוחנים מקרוב את התחומים האחרים בדרך ליכולת גרעינית. יש יכולות לפגוע באיראן. אנחנו לא אדישים למה שאיראן מנסה לעשות וגם לאיראן קשה להישאר אדישה לנוכח הקו שאנחנו נוקטים בו".

"בהיבט האזורי", הוסיף רא"ל הלוי, "איראן מעורבת בכל עניין מסביב לנו ובכל עניין נגדנו, באופן ישיר או בידע וכסף. לכל אוייב שאנחנו פוגשים במידה כזו או אחרת יש טביעת אצבע של המשטר האיראני".

כור גרעיני באיראן
כור גרעיני באיראן | צילום: ארכיון, רויטרס

בנוסף, התייחס הרמטכ"ל גם לפעולות צה"ל בגזרה הצפונית מול חיזבאללה ומול סוריה: "מערכה בזירה הצפונית בעורף תהיה קשה, אנחנו נדע להתמודד איתה אבל היא תהיה קשה. ללבנון היא תהיה קשה שבעתיים ולחיזבאללה אפיל ויותר מכך. כל מדינה שנצמדה לאיראן כושלת והרוסה ללא עתיד. אם אסד רוצה לבנות אחרי מלחמת האזרחים הזו, שייקח את זה לתשומת ליבו".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-230523140' autoplay='0' credit='' desc='נאומו של רא"ל הרצי הלוי' poster='' kid='1_n4su53g1' duration='35']

הלוי התייחס גם למבצע "מגן וחץ": "המבצע התחיל ביוזמה. פגענו בתחילתו בבכירי ארגון הג’יהאד האסלאמי הפלסטיני - לא רק על מה שעשו, גם על כוונות שהיו והתפתחו. ברגע שיש פעיל טרור בכיר שמכין כל מה שהוא יכול כדי להרוג אזרחים ישראלים, הוא הופך לגורם שצריך להוציא אותו מהתמונה. אנחנו עושים הכול, ככל שניתן, כדי להימנע מפגיעה בבלתי מעורבים", המשיך הרמטכ"ל והוסיף: "בוודאי כשמדובר בנשים וילדים. אנחנו פועלים בתוך סביבה שיש בה מימד מסוים לא קטן של אי ודאות שאנחנו מנסים לצמצם כל הזמן".

זמן קצר לאחר מכן סייר ראש הממשלה בנימין נתניהו בבסיס של אגף המודיעין, יחד עם ראש אמ"ן אלוף אהרון חליוה: "ישראל פותחת פער על כל אויביה, והיא עושה זאת בשילוב של אינטליגנציה אנושית ואינטליגנציה מלאכותית. מה שראיתי פה זה את העתיד כבר כאן היום. אז ידעו כל אויבינו - אנחנו מקדימים אתכם בהרבה".