צה"ל השיב את גופת החטופה יהודית וייס: "נרצחה ע"י מחבלים בעזה"

צה"ל הודיע כי גופתה של יהודית וייס, בת 64 שנחטפה מקיבוץ בארי ובעלה נרצח גם הוא, אותרה בעזה - כשלצידה נשקים של מחבלים. משפחתה: "קיווינו שתחזור, בשבילנו זה מאוחר מדי". נתניהו: "אינדיקציות חזקות שחמאס החזיק חטופים בשיפא"

זמן צפייה: 03:58

גופתה של החטופה יהודית וייס, בת 64 שנחטפה מבארי, חולצה על-ידי כוח צה״ל מגדוד 603 מצוות קרב חטיבתי 7 ממבנה סמוך לבית החולים שיפא ברצועת עזה, והועברה לשטח ישראל, כך הותר הערב (חמישי) לפרסום. במבנה שבו נמצאה גופתה של וייס נמצאו גם ציוד צבאי ואמצעי לחימה מסוג קלאצ׳ניקוב וטיל RPG.

דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי אמר: "יהודית נרצחה על-ידי מחבלי חמאס ברצועת עזה. ליד גופתה נמצא נשק". בני משפחתה אמרו: "חששנו לחייה, אבל קיווינו שהיא תחזור. בשבילנו זה מאוחר מדי". ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בריאיון ל-CBS כי בידי ישראל היו "אינדיקציות חזקות" לכך שחטופים הוחזקו על-ידי חמאס בעזה, אך הם כבר לא היו שם כשצה"ל נכנס למקום.

בהודעת צה"ל נאמר: "לאחר הליך זיהוי שבוצע על ידי גורמי רפואה ורבנות צבאיים, יחד עם המכון לרפואה משפטית ומשטרת ישראל, הודיעו היום נציגי צה"ל ומשטרה למשפחתה של יהודית וייס, על קביעת מותה".

[brightcove_iframe video_id='news-part-2316112120' autoplay='0' credit='' desc='דובר צה"ל: "יהודית וייס נרצחה על-ידי מחבלים בעזה"' poster='' kid='1_0x8v5jty' duration='47']

עוד נאמר: "אנו משתתפים בצער המשפחה. המשימה הלאומית שעומדת לנגד עינינו היא איתור הנעדרים והשבת החטופים הביתה. צה״ל פועל באופן צמוד ובתיאום מלא עם הגופים הלאומיים והביטחוניים הרלוונטיים לצורך עמידה במשימות אלה, ולא נרפה עד להשלמתן".

חרבות ברזל
יהודית וייס, שנחטפה מבארי

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-the-main-edition-clips-part-1611232114' autoplay='0' credit='חדשות 13' desc='קרובת משפחתה של יהודית וייס לחדשות 13: "שהאשם יקום, איפה הממשלה? על מי לסמוך?"' poster='' kid='1_il4oko8p' duration='223']

בינתיים, הערב מתכנס קבינט המלחמה לדיון בסוגיית החטופים. חילוקי הדעות מתמקדים בדילמה האם לקבל את הצעת חמאס. כלומר, להחזיר את מי שניתן - או להתעקש על הקו האדום העיקרי של ישראל: החזרת כל הילדים והאימהות מהשבי תחילה. בינתיים, מאז הכניסה לשיפא, מנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר ניתק קשר עם המתווכים והפסיק את המו"מ.

ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון גלנט נוקטים בעמדה שלפיה על ישראל לא להתפשר ולעמוד על דרישותיה. בכיר ישראלי: "הצבא גמיש ולא מערים קשיים על עסקת חטופים".

עברי לידר בצעדת משפחות החטופים
עברי לידר בצעדת משפחות החטופים | צילום: רשת 13
צעדת משפחות החטופים מלחמת חרבות ברזל
צעדת משפחות החטופים לירושלים | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

עם זאת, בתוך הקבינט נשמעים גם קולות אחרים. מלבד איזנקוט, גם ראש המוסד דדי ברנע נוקט בעמדה הראשונה ותומך בקבלת הצעת חמאס.  בכיר ישראלי אמר לחדשות 13 לקראת הדיון: "מנסים לייצר עסקה הומניטרית, זה אומר שאף אמא ואף ילד לא נשארים מאחור".