החיסול בג'נין: אחד המחבלים היה מעורב בחטיפת הצעיר טירן פרו

מפקד הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי בג'נין, מוחמד א-סעדי, חוסל בלילה על-ידי צה"ל. כעת נודע כי הוא היה מעורב בחטיפת הצעיר הדרוזי בשבוע שעבר ונכנס עם החמושים לבית החולים. לאחר מכן החזיק בגופתו. העצור המרכזי, ואסם פאיז, תכנן פיגוע משמעותי ונבדקת מעורבותו בהכנת מכונית תופת

זמן צפייה: 02:46

מוחמד איימן א-סעדי, בן 27, מפקד הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי בג'נין, חוסל במהלך הלילה (בין רביעי לחמישי) על-ידי כוחות צה"ל במחנה הפליטים. זמן קצר לאחר מכן נודע כי הוא היה מעורב בחטיפת הצעיר הדרוזי טירן פרו. הוא נכנס עם החמושים לבית החולים והחזיק לאחר מכן בגופתו. א-סעדי עמד בקשר עם הנהגת הג'יהאד האיסלאמי בעזה.

כמו כן, צה"ל חיסל את המחבל את נעים ג'מאל א-זביידי (26), בן דודו של זכריה זביידי, המזוהה כפעיל בגדודי חללי אל אקצא של פת"ח. העצור המרכזי של המבצע, ואסם פאיז, תכנן פיגוע משמעותי. כמו כן, נבדקת מעורבותו בהכנת מכונית התופת שהייתה אמורה להתפוצץ על עמדת חיילים במבוא דותן. כמה מחבלים נוספים נפצעו - חלקם באורח קשה - ועוד ארבעה נעצרו. שני המחבלים שנהרגו תכננו פיגוע בטווח הזמן המיידי.

כוחות צה''ל בכניסה לג'נין. ארכיון
כוחות צה''ל בכניסה לג'נין. ארכיון | צילום: באסל עווידאת, פלאש 90

ראש הממשלה יאיר לפיד פרסם הודעה שבה בירך את כוחות הביטחון: "פעילות צה"ל וכוחות הביטחון הלילה בג'נין היא המשך ישיר של המדיניות הלא מתפשרת שלנו בלחימה בטרור. שני הבכירים שסוכלו, מפקד שטח בג'נין וחבר הג'יהאד האיסלאמי, ובכיר בגדודי אל-אקצא בג'נין, תכננו והוציאו לפועל פיגועים בשטח ישראל. דווקא בימים סוערים אלה, בהם גורמים חסרי אחריות מנסים לגרור את צה"ל לוויכוח קיצוני ולהסית חיילים נגד מפקדיהם, אני רוצה להביע הערכה לכוחות הביטחון. זו הדרך להילחם בטרור, זו הדרך להגן על אזרחי ישראל. שמרו על עצמכם".

דובר הג'יהאד האסלאמי, טארק עז א-דין, אמר כי "הטבח שאותו ביצע הכיבוש בלוחמינו במחנה הפליטים ג'נין לפנות בוקר לא יעבור ללא תגובה. הכיבוש ישלם את המחיר על הפשע המתועב". יצוין כי במקרים דומים בעבר ירה הארגון רקטות לעבר עוטף עזה - ובצבא נערכים לכך. גורמים בצה"ל אמרו כי "מדובר במעצר מקצועי של דובדבן בוואדי ברוקין במהלך הלילה שבו נעצרו ארבעה מבוקשים, נהרגו שני מחבלים ונפצעו עוד עשרות". גם בחמאס שיגרו איום ואמרו כי תגובה תגיע.

מדובר צה"ל נמסר כי "בפעילות משותפת של לוחמי יחידת דובדבן, סיירת חרוב ושב"כ בכפר ואדי ברוקין נעצרו שלושה מבוקשים החשודים במעורבות בפעילות טרור. במהלך הפעילות הלוחמים ירו לעבר חמושים שירו לעברם. זוהו פגיעות. במהלך חילופי הירי נהרג מחמד קאסם סעדי, פעיל ג'יהאד איסלאמי צבאי בולט, אחראי לשורה של פיגועי ירי לעבר כוחותינו, חימוש פעילים וכל זאת בהכוונת מפקדת הג'יהאד האיסלאמי. כמו כן, נהרג נעים זביידי - פעיל צבאי שמעורב בפיגועי ירי לעבר כוחותינו.

"כמו כן, הלוחמים איתרו והחרימו שלושה נשקים מסוג M-16. במקביל, הכוחות פעלו בכפרים דורא ודיר צמת שבחטיבה המרחבית יהודה ועצרו ארבעה מבוקשים החשודים במעורבות בפעילות טרור. בפעילות בכפר דורא הלוחמים איתרו אקדח. שני מבוקשים נוספים נעצרו בכפרים בית פוריק שבחטיבה המרחבית שומרון, ובכפר אבו שחידם שבחטיבה המרחבית בנימין. אין נפגעים לכוחותינו. המבוקשים שנעצרו ואמצעי הלחימה שאותרו הועברו להמשך טיפול כוחות הביטחון. כוחות הביטחון ימשיכו לפעול בנחישות לסכל כל כוונה לפגוע בביטחון אזרחי ישראל".