העימות בפגישת הקבינט וראשי העוטף: "מזלזלים בחיילים שנהרגו?"

במפגש הטעון, שהתקיים לראשונה מפרוץ המלחמה בין ראשי הרשויות בעוטף עזה לשרי הקבינט, הטיח ראש העיר שדרות בשר גלנט: "יורים עלינו רקטות - ואין אף תגובה מצה"ל". גלנט זעם: "צה"ל פועל וחיילים מסכנים את החיים שלהם מדי יום כדי להביא שקט לעוטף". גנץ: "הלחימה יכולה להימשך כמה שנים טובות"

זמן צפייה: 02:00

אחרי שהבוקר (שלישי) שוגרו 25 רקטות מרצעות עזה לעבר יישובי העוטף, הגיעו ראשי הרשויות לפגישה עם שרי הקבינט. לחדשות 13 נודע כי הדיון היה טעון מאוד, והתקיים לראשונה מ-7 באוקטובר. במהלך השיחה אמר ראש העיר שדרות, אלון דוידי, לשר הביטחון יואב לגלנט: "יורים עלינו רקטות - ואין אף תגובה מצה"ל". גלנט זעם על האמירה, והשיב כי הדברים משוללים יסוד: "צה"ל פועל וחיילים מסכנים את החיים שלהם מדי יום כדי להביא שקט לעוטף".

במהלך הפגישה ניסו ראשי הרשויות בעוטף עזה להעביר את המסר שלפיו הם לא יהיו מוכנים לשוב לבתיהם במצב הקיים, וכן לא יחזירו את ילדיהם לבתי הספר באזור. השר בני גנץ אמר כי "הלחימה יכולה להימשך כמה שנים טובות".

ראש עיריית שדרות אלון דוידי וראש הממשלה בנימין נתניהו
ראש עיריית שדרות אלון דוידי, ראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: הדס פרוש, מרים אלסטר ' פלאש 90

בסוף הפגישה ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקש מהצוותים לבדוק אפשרות שתושבים שמתגוררים בטווח של 0-4 קילומטרים מהרצועה יישארו עד חודש יולי מחוץ לבתים, כדי שיוכלו לסיים שם את שנת הלימודים. התושבים שמתגוררים בטווח של 4-7 קילומטרים מהרצועה, כך נראה, ישובו לבתיהם בסוף פברואר.