אחרי העלאת שכר החיילים: דמי הקיום למשרתי השירות הלאומי יועלו ב-50%

שר האוצר ליברמן ורה"מ בנט סיכמו כי שכרם של משרתי השירות הלאומי יועלה בשנת 2022, ויעמוד על 810 שקלים בחודש לעומת 540 כיום. עלות ההחלטה: 60 מיליון. בנט: "עושים עבודת קודש ונותנים את הנשמה למען ישראל"

שירות לאומי
שירות לאומי | צילום: פייסבוק רשות השירות הלאומי-אזרחי

כשבוע לאחר העלאת השכר לחיילים, ראש הממשלה נפתלי בנט ושר האוצר אביגדור ליברמן סיכמו על העלאת דמי הקיום למשרתי השירות הלאומי ב-50% החל משנת 2022. במסגרת הסיכום, גובה דמי הקיום הבסיסיים למשרתי השירות הלאומי יעמוד על כ-810 שקלים בחודש, לעומת 540 כיום. עלות ההחלטה לאחר אישור ועדת התעריף של הכנסת - 60 מיליון שקלים.

ראש הממשלה בנט בירך: "בנות ובני השירות הלאומי עושים עבודת קודש במשך שנים ארוכות, בכל רחבי הארץ, ונותנים את הלב והנשמה למען עם ישראל. אנחנו מעריכים ומוקירים אותם - במעשים, לא במילים. כמו שהעלינו את שכר חיילינו ששומרים על ביטחון ישראל, כך היה ראוי להעלות את שכר השירות הלאומי - ואת זה אנחנו עושים היום. זו בשורה גדולה ומשמחת".

שר האוצר ליברמן מסר: "העלנו את דמי הקיום של חיילי הסדיר בצה"ל, ובה בעת מעלים את דמי הקיום של משרתי השירות הלאומי. צעד זה מתווסף לשורת צעדים לעידוד שילוב הצעירים בתרומה למען מדינת ישראל, הן במסלולים של צה"ל והן במסלולים של שירות לאומי אזרחי מתוך הוקרה על פעילותם החשובה למען החברה".