הממשלה אישרה: אות מערכה יוענק לחיילים שלחמו ברצועת הביטחון

לאחר מאבק ממושך, חיילי צה"ל ואנשי צד"ל ששירתו בלבנון מ-1982 עד 2000, יקבלו הוקרה על שירותם. הרמטכ"ל: "סגירת מעגל ערכית וחשובה מול הלוחמים שחירפו נפשם להגנה על יישובי הצפון"

זמן צפייה: 00:26

בתום מאבק ממושך: הממשלה אישרה היום (שני) להעניק אות מערכה לחיילי צה"ל ואנשי צד"ל שלחמו ברצועת הביטחון בלבנון מ-1982 עד שנת 2000. הרמטכ"ל אביב כוכבי בירך על ההחלטה ואמר כי "מדובר בסגירת מעגל ערכית חשובה מול אלפי לוחמים אשר במשך שנים רבות פעלו בחירוף נפש להגנה על יישובי הצפון".

שר הביטחון בני גנץ מסר: "כמי שהיה החייל האחרון שיצא מלבנון, אני מרגיש זכות גדולה להעניק הכרה לאלפי לוחמים ואחים לנשק. כאלו ששבו הביתה, וכאלו שלא. הענקת האות היא גם מסר סמלי ללוחמי צה"ל בהווה המכירה בחשיבות שהמדינה מוקירה לחייליה, על המסירות, על הסיכון שהם לוקחים ועל הפעילות לשמירה על ביטחון המדינה. נעשה הכל בכדי לסיים את המלאכה ולהעניק את האות בהקדם האפשרי".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

יו"ר השלטון המקומי: רוצים להחזיר את בתי הספר – אך באופן בטוח

נשיא צרפת לשעבר סרקוזי הורשע בשחיתות – ונידון לשנת מאסר

אימה של בת ה-13 שנאנסה במלונית קורונה: "החיים של בתי נגמרו"

אות השירות בלבנון
אות השירות בלבנון

אלי בן שם, יו"ר ארגון יד לבנים, אמר: "בשם כל המשפחות השכולות אני מברך את החלטת ממשלת ישראל על אות המערכה לנופלים וללוחמים שנלחמו בלבנון בין השנים 1982-2000. במשך שנים רבות נלחם ארגון יד לבנים להכיר בתקופה זו כמערכה לכל דבר. טובי בנינו נפלו על אדמת לבנון , במוצבים ובדרך אליהם. תקופה זו תיצרב בתודעה ההישראלית כאחת המערכות הקשות והארוכות ביותר בה שילמנו מחיר דמים כבד לצד פצועים קשה ולוחמים שחזרו מלבנון הלומים וכואבים. טוב עשתה ממשלת ישראל שהכירה והוקירה את תרומתם של הבנים והבנות במערכה על הגנת הגבול הצפוני של ישראל. ובנימה אישית כמי שאיבד את בנו סגן קובי בן שם ז״ל יחד עם 72 לוחמים זו סגירת גם מעגל גם אישית שלי, לבנון הייתה ותישאר חלק בלתי נפרד מחיי".

כזכור, החלטתו של גנץ התקבלה בהמשך להמלצת הרמטכ"ל כוכבי, ובהתאם להמלצת הוועדה שקמה ביולי אשתקד בראשות רא"ל (במיל') שאול מופז. הוועדה הציעה לקבוע הענקת אות מערכה לכל מי שנטל חלק בלחימה או במאמץ הנלווה ללחימה, על פי עקרונות וקריטריונים שנקבעו על ידי צה"ל.