צה"ל פעל בגבול לבנון - שריפות פרצו באזור חוות שבעא

דו"צ אישר כי האש שפרצה באזור נגרמה בשל פעילות של כוחות הביטחון. קודם לכן, דווח בלבנון שירי ארטילרי פגע בהר א-רוס וכי מל"ט הטיל חומרי בעירה על שטח מיוער • צה"ל מגביל תנועת כלי רכב

זמן צפייה: 00:40

מתיחות בצפון: שריפות פרצו היום (ראשון) בחוות שבעא הסמוכה בגבול לבנון, כתוצאה מפעילות צה"ל - כך אישר דו"צ. קודם לכן, דווח בערוץ אל-מנאר, תחנת הטלוויזיה של חזבאללה, על ירי ארטילרי שפגע בהר א-רוס שבחוות שבעא ובגבעות כפר שובא. לפני כן, דווח בלבנון על כך שמזל"ט ישראלי הטיל חומרי בעירה על שטח מיוער וגרמו לשריפות.

בתוך כך, צה"ל חסם כבישים בצפון ומגביל תנועת כלי רכב באזור.מוקדם יותר, צה"ל המשיך לתגבר את כוחותיו בגבול הצפוני.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

מצפון תיפתח הרעה? ערוכים – אך לא מעוניינים בהסלמה | פרשנות

נסראללה מאיים: "התגובה תגיע מלבנון, נבחר את המקום והזמן"

אלוף פיקוד הצפון לראשי רשויות: "ערוכים לכל, אם נידרש נגיב"

[brightcove_iframe video_id='news-politics-security-20190901-1245' autoplay='0' credit='חדשות בזמן' desc='סוקי קרב מסוג אפאצ׳י חגים בכוננות בצפון' kid='1_gbl2rgt9' duration='26'']

[brightcove_iframe video_id='news-politics-security-20190901-1324' autoplay='0' credit='' desc='לבנונים מכבים שריפה שפרצה בעקבות פעילות צה"ל באזור חוות שבעא' kid='1_6z1ph7k1' duration='25'']

אמש הודיע צה"ל על דחיית תרגיל שתוכנן השבוע בעקבות חשש לפעולת נקם של חזבאללה. הרמטכ"ל אביב כוכבי כי דובר צה"ל רונן מנליס יישאר בתפקידו, ומועד החלפתו עם תא"ל הדי זילברמן ייקבע בהמשך.

התרגיל, שתוכנן למחצית השנייה של השבוע, אוחד עם תרגיל מטכ"לי שיתקיים בין ה-8 ל-12 בספטמבר. אנשי המילואים שזומנו לתרגיל קיבלו הודעה על מועדי ההתייצבות המעודכנים.

צה"ל המשיך אתמול לשמור על דריכות, והעלה בין היתר תותחים מתנייעים צפונה, כחלק מתגבור הכוחות הלוחמים בצפון. בצבא מתדרכים את החיילים מחשש לפיגוע נקם של חזבאללה נגד לוחמים בגבול לבנון או בבסיסים בצפון. בנוסף הוחלט על סגירת המרחב האווירי מעל לקריית שמונה ואצבע הגליל, לפחות עד ל-8.9.

כלים כבדים של צה''ל עולים צפונה במסגרת הכוננות, היום | צילום: חדשות 13

אמש נאם מזכ"ל חזבאללה חסן נסראללה ואיים בתגובה נגד ישראל, על רקע תקרית המל"טים בבירות, שיוחסה לישראל. "התגובה תגיע משטח לבנון, אבל אנחנו נבחר את המיקום המדויק ואת הזמן", אמר נסראללה בנאום שנשא מהבונקר לקראת יום העשוראא המוסלמי, ציון יום האבל על נכדו של הנביא מוחמד.

נסאללה התייחס גם להבטחתו בתחילת השבוע להפיל כל מטוס ישראלי שיטוס מעל שמי לבנון. "על ישראל לדעת שהמרחב האווירי של לבנון לא יהיה פתוח בפניה", אמר, "האויב לא יכול להיות רגוע. המטוסים שלו יכולים להיות מותקפים ומופלים בכל עת מעל לשמי לבנון". נסראללה גם התייחס לטענות ישראל על קיומו של מפעל לייצור טילים מדוייקים בשטח לבנון. "עדיין אין לנו מפעלי טילים מדויקים, זה שקר שנתניהו מפיץ כדי להצדיק את התוקפנות שלו. יש לנו מספיק טילים מדויקים, אבל אין לנו מפעל לייצור טילים מדויקים. אני שולל מכל וכל את הטענה הזו", אמר.

יו''ר חזבאללה חסן נסראללה
יו''ר חזבאללה חסן נסראללה

בישראל מעריכים כי אנשי חזבאללה כבר החלו להוציא לפועל את פיגוע הנקמה, בעקבות התקיפה בביירות בתחילת השבוע המיוחסת לישראל. עוד מסתמן כי חזבאללה מתכוון לצלם את פיגוע הנקמה, ולשדרו במועד שיבחר בערוץ אל-מנאר.

בתוך כך, סוכנות הידיעות הלבנונית דיווחה כי אתמול בלילה נשמעו מספר פיצוצים לאורך קו הגבול בין ישראל ללבנון. מהדיווח עלה כי מקור הפיצוצים הוא בפצצות תאורה שנורו על ידי כוח צה"ל. כמה שעות לאחר מכן דווח כי אחת הפצצות שנורו נחתה בבסיס "בסטרה" השייך לכוח יוניפי"ל, וכי לא היו נפגעים.

על מנת להימנע מהידרדרות למלחמה כוללת, ההערכה היא כי חזבאללה יפגע במטרות צבאיות ולא אזרחיות, ועל כן צה"ל צמצם את הפעילות במרחב הגדר. בינתיים, משני צדדי הגדר - כוחות יוניפי"ל, צבא לבנון וצה"ל במתיחות וכוננות שיא.