דיווח: 3 הרוגים בתקיפת רכב בצידון; היעד - בכיר פלסטיני שניצל

שלושה נהרגו בתקיפת רכב על-ידי כטב"ם בדרום-מערב לבנון, בהם בכיר חיזבאללה. יעד התקיפה, שיוחסה לישראל, היה באסל צאלח - פעיל חמאס בלבנון שהיה אחראי על גיוס והפעלת פעילים ביהודה ושומרון. לפי דיווחים, הוא נפצע ומצבו לא ברור

תקיפת הרכב באזור צידון חמאס לבנון באסל צאלח ניסיון חיסול

שלושה אנשים נהרגו בתקיפת רכב היום (שבת) על-ידי כטב"ם באזור העיר צידון שבדרום-מערב לבנון. יעד התקיפה היה באסל צאלח, פעיל חמאס בלבנון שנפצע באורח לא ידוע - כך לפי דיווחים שונים במדינה. על-פי הדיווחים, בתקיפה חוסל בכיר חיזבאללה בשם ח'ליל פארס.

כמו כן, על-פי מספר מקורות ביטחוניים בלבנון, שני אנשים נוספים - מוכר ירקות ופועל סורי שנסעו על אופנוע בסמוך לרכב - נהרגו גם הם בתקיפה בכיכר העירייה בג'דרא צפונית לצידון. לפי הדיווחים, ברכב שהותקף שהו שני אנשים נוספים שנפצעו.

תקיפת הרכב באזור צידון חמאס לבנון באסל צאלח ניסיון חיסול
תקיפת הרכב באזור צידון

יעד התקיפה, באסל צאלח, הוא פעיל חמאס בלבנון שאחראי על גיוס והפעלת פעילים להכוונת מתווי פעולות טרור, בין היתר בשטחי יהודה ושומרון. בעבר היה בכיר במחלקת העבודות שעמד בראשה עזאם אקרע, פעיל החמאס שחוסל לפני כחודש בתקיפה בביירות המיוחסת לישראל, יחד עם סלאח אל-עארורי, שהיה סגנו של ראש הלשכה המדינית של חמאס, אסמאעיל הנייה.

תקיפת הרכב באזור צידון חמאס לבנון באסל צאלח ניסיון חיסול
תקיפת הרכב באזור צידון

כזכור, ב-2 בינואר, סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, סאלח אל-עארורי, חוסל בתקיפת מל"ט בלב רובע הדאחייה בביירות שבלבנון. לפי סוכנות הידיעות הרשמית בלבנון, מזל"ט ישראלי תקף באזור משרד השייך לחמאס. על-פי דיווחים מקומיים נוספים, שישה אנשים נוספים נהרגו בתקיפה. שניים מבכירי הזרוע הצבאית של חמאס, עזאם אל-אקרע אבו עמאר וסמיר אפנדי, חוסלו ביחד עם אל-עארורי.