הותר לפרסום: 8 לוחמים נפלו בקרבות בדרום לבנון

אסון כבד בלבנון, יום לאחר ההכרזה על המבצע הקרקעי: צה"ל התיר לפרסום כי 8 לוחמים נפלו ו-7 נפצעו קשה בהיתקלויות עם מחבלי חיזבאללה. נתניהו: "אנחנו בעיצומה של מלחמה קשה עם ציר הרשע האיראני - ננצח יחד"

זמן צפייה: 08:27

אסון כבד ביומו השני של המבצע הקרקעי בלבנון: לאחר שמוקדם יותר פורסם שמו של הלוחם הראשון שנפל בקרבות בדרום לבנון, סרן איתן יצחק אוסטר, דובר צה"ל התיר הערב (רביעי) לפרסום את שמותיהם של שבעה לוחמים נוספים שנפלו בכמה זירות במסגרת המבצע הקרקעי מעבר לגבול הצפוני: סרן הראל אטינגר, בן 23 מעלי, מפקד צוות ביחידת אגוז; סרן איתי אריאל גיאת, בן 23 משוהם, קצין בחיל ההנדסה הקרבית ביחידת יהל"ם; רס"ל נועם ברזילי, בן 22 מכוכב יאיר, לוחם ביחידת אגוז; רס"ל אור מנצור, בן 21 מבית אריה, לוחם ביחידת אגוז; רס"ל נזר איטקין, בן 21 מקרית אתא, לוחם ביחידת אגוז; סמ"ר עלמקאן טרפה, בן 21 מירושלים, לוחם בסיירת גולני; וסמ"ר עידו ברויר, בן 21 מנס ציונה, לוחם בסיירת גולני.

בנוסף, 7 לוחמים נפצעו באורח קשה. ארבעה מהם, לוחמים מיחידת אגוז, נפצעו באירוע בו נפלו סרן אטינגר, סרן גיאת, רס"ל ברזילי, רס"ל מנצור ורס"ל איטקין. לוחם גולני נפצע באירוע בו נפלו סמ"ר טרפה וסמ"ר ברויר. באירוע נוסף נפצע חובש קרבי בגדוד 51 של חטיבת גולני. כלל הלוחמים פונו לבתי החולים לקבלת טיפול רפואי, ומשפחותיהם עודכנו.

בזירה הקשה ביותר, בה נפלו ונפצעו לוחמי אגוז, הכוח נתקבל במחבלי חיזבאללה במהלך סריקות של מבנים באחד הכפרים, וניהל עמם קרב מטווח קרוב. בשלב מסוים המחבלים הפעילו מרחוק ירי מרגמות וטילי נ"ט נגד הלוחמים - שנמשך גם במהלך מאמצי פינוי הפצועים. בזירה אחרת, שני הלוחמים שנפלו מסיירת גולני והפצוע הקשה מהסיירת נפגעו מירי מרגמות.

מתחילת המלחמה פורסמו שמותיהם של 723 חללי צה"ל, בהם 346 לוחמים שנהרגו בקרבות ברצועת עזה. אלו שמותיהם וסיפוריהם.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2410021813' autoplay='0' credit='דוברות רה"מ' desc='נתניהו על נפילת הלוחמים: "בעיצומה של מלחמה נגד הציר האיראני"' poster='' kid='1_tnxum79t' duration='29']

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לנפילת הלוחמים בסרטון שפרסם: "אני מבקש לשלוח תנחומים מעומק ליבי למשפחות גיבורינו שנפלו היום בלבנון. ה׳ ייקום דמם. יהי זכרם ברוך". בהמשך דבריו הוסיף: "אנחנו בעיצומה של מלחמה קשה נגד ציר הרשע של איראן, שמבקש להשמיד אותנו. זה לא יקרה - כי נעמוד יחד, ובעזרת ה׳ - ננצח יחד. נחזיר את חטופינו בדרום, נחזיר את תושבינו בצפון, נבטיח את נצח ישראל".

סרן איתי אריאל גיאת, נפל בדרום לבנון
סרן איתי אריאל גיאת | צילום: דובר צה"ל
סרן הראל אטינגר, נפל בדרום לבנון
סרן הראל אטינגר | צילום: דובר צה"ל

ראש המועצה האזורית בנימין, ישראל גנץ, ספד לסגן הראל אטינגר: "שבר גדול שאין לו מילים. הראל נפל בגבורה בקרבות להגנת עם ישראל והצטרף אל מעלות קדושים בהם אביו הרב אחיעד שנרצח בידי מחבלים. אנחנו שולחים חיבוק חזק ואוהב לאמא היקרה תמר, לאחים ולאחיות ולכל קהילת היישוב עלי. האוייב לא ישבור את רוחנו. עם ישראל ילחם בגבורה עד הניצחון".

סמ"ר עלמקאן טרפה
סמ"ר עלמקאן טרפה | צילום: דובר צה"ל
סמ"ר עידו ברויר
סמ"ר עידו ברויר | צילום: דובר צה"ל
רס"ל אור מנצור, דרום לבנון
רס"ל אור מנצור | צילום: דובר צה"ל
רס"ל נועם ברזילי, נפל בדרום לבנון
רס"ל נועם ברזילי | צילום: דובר צה"ל
רס"ל נזר איטקין
רס"ל נזר איטקין | צילום: דובר צה"ל

ראש עיריית קריית אתא, יעקב פרץ, ספד לאיטקין: "בצער רב התבשרנו על נפילתו של תושב העיר, נזר איטקין ז״ל, לוחם אגוז, בקרבות בדרום לבנון. הבשורה המרה מגיעה ערב השנה החדשה וממחישה את המחיר הנורא שהמלחמה על קיומנו גובה מעם ישראל. תנחומינו למשפחה שקיבלה את הבשורה המרה מכל. נעדכן על מועד הלוויה".

איתן יצחק אוסטר
איתן יצחק אוסטר | צילום: דובר צה"ל

כאמור, מוקדם יותר הותר לפרסום שמו של סרן איתן יצחק אוסטר, מפקד צוות ביחידת אגוז, בן 22 ממודיעים-מכבים-רעות, שנפל בהיתקלות של לוחמי אגוז עם מחבלים באחד הכפרים בדרום לבנון. הוא הותיר אחריו הורים ושישה אחים ואחיות.

בתיעוד אחרון שפורסם, הוא נראה אומר: "לוחם אמיתי נלחם לא בגלל שנאתו למי שעומד מולו, אלא בגלל אהבתו למי שעומד מאחוריו". הוא המשיך: "בתקופה האחרונה הסתובבתי בצפון בקריית שמונה, משגב עם, מטולה, הם ריקים ממש, הפכו לערי רפאים. הצפון כולו שרוף ונטוש. התכוננו הרבה, זה מה שהחדירו לי עוד לפני שהתגייסתי ואלה והערכים שעליהם גדלנו בבית.

"עכשיו הגיע הזמן, והמשימה שלנו היא להחזיר את תושבי הצפון הביתה. אנחנו מוכנים וחזקים. זו זכות היסטרית - ואין גאה ממני". הוא פנה למשפחתו, ואמר: "זו הזדמנות לאחל לכם שנה טובה, אני אוהב אותכם מאוד. מצטער אם פגעתי בכם במהלך השנה".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2410021339' autoplay='0' credit='' desc='התיעוד האחרון של סרן אוסטר: "זכות היסטורית להחזיר את תושבי הצפון הביתה"' poster='' kid='1_ip301x4v' duration='99']

ראש עיריית מודיעין-מכבים-רעות, חיים ביבס, ספד לסרן אוסטר: "התבשרנו בצער רב על נפילתו של תושב העיר, סרן איתן אוסטר, לוחם ביחידת אגוז של עוצבת הקומנדו שנהרג בלחימה בלבנון. איתן, בוגר תיכון אמי"ת, הותיר אחריו הורים ושישה אחים ואחיות. דב ויעל היקרים, בשמי ובשם תושבי מודיעין-מכבים-רעות - אני משתתף מעומק הלב בצערכם הכבד. יהי זכרו של איתן ברוך".