הרמטכ"ל: פגיעת הכטב"ם בנהריה - אירוע חמור; ערוכים מבצעית לצפון

בתום הערכת מצב עם פורום מטכ"ל, ברקע המשך הירי של חיזבאללה והתקיפה החריגה שמיוחסת לישראל בסוריה, אמר רב-אלוף הרצי הלוי כי "הפגיעה של חיזבאללה בבניין מגורים הבוקר בנהריה היא אירוע חמור, וכך גם הירי לעבר אזרחי הצפון". הוא הדגיש כי "צה"ל פועל בצפון בעוצמה, ונמצא במוכנות גבוהה עם תוכניות מבצעיות"

הרמטכ"ל הרצי הלוי בהערכת מצב לגזרה הצפונית
הרמטכ"ל, רא"ל הרצי הלוי בהערכת מצב לגזרה הצפונית | צילום: דובר צה"ל

לאחר פגיעת הכטב"ם בבניין מגורים בנהריה, הרמטכ"ל, רב-אלוף הרצי הלוי, אמר היום (שני) בתום הערכת מצב בנושא הגזרה הצפונית עם פורום מטכ"ל כי "פגיעת חיזבאללה הבוקר בנהריה הינה אירוע חמור", והוסיף: "וכך גם הירי לעבר אזרחי הצפון" - ברקע המשך השיגורים הרבים מלבנון.

"צה"ל פועל בצפון בעוצמה", הוסיף רא"ל הלוי, "ונמצא במוכנות גבוהה עם תוכניות מבצעיות מוכנות, ערוך לכל משימה אליה יידרש", ברקע התקיפה החריגה המיוחסת לישראל בסוריה, שבוצעה הלילה.

הרמטכ"ל הרצי הלוי בהערכת מצב לגזרה הצפונית
הרמטכ"ל הרצי הלוי בהערכת מצב לגזרה הצפונית | צילום: דובר צה"ל
תקיפה בסוריה
התקיפה בסוריה, הלילה

בשעות הצהריים נורו מטחים לעבר הגליל המערבי, הגליל העליון ורמת הגולן. 5 רקטות נורו לעבר שלומי ו-2 לקריית שמונה - ונפלו בשטחים פתוחים. כמו כן, זוהו מספר נפילות בשטחים פתוחים בגליל העליון ונפילה באתר החרמון. עוד לפני כן, שני כטב"מים חצו מלבנון לשטח ישראל - ואחד מהם פגע בבניין מגורים בנהריה. בכלל האירועים אין נפגעים.

צפון פגיעה ישירה בבניין בנהריה
פגיעה ישירה בבניין בנהריה

עוד לפני הערכת המצב, נפגש הרמטכ"ל עם מפקד פיקוד המרכז בצבא ארה"ב, גנרל מייקל אריק קורילה, שנחת אתמול בישראל, להערכת מצב. מדובר צה"ל נמסר: "ביקורו של הגנרל עוסק באיומים שעל הפרק, והפעם בדגש על הזירה הצפונית מלבנון ואיראן. הגנרל ביקר בפיקוד הצפון עם מפקד פיקוד הצפון, אלוף אורי גורדין, קיים הערכת מצב בבור בפיקוד, שם הוצגו לו התכניות המבצעיות של צה"ל בלבנון. צה"ל ימשיך להעמיק את הקשר עם צבא ארצות הברית מתוך מחויבות לחיזוק היציבות האיזורית והתיאום בין הצבאות".