ראש העיר אשדוד: הירי האחרון של הג'יהאד - לא הפר את הפסקת האש

יחיאל לסרי כתב בפייסבוק אחרי המטח לעבר נתיבות ועוטף עזה, כי אין שינוי בהנחיות פיקוד העורף, שכן לא מדובר בהפרה של ההסכם עם ארגון הטרור, שהושג כמה שעות קודם לכן

זמן צפייה: 05:26

ראש עיריית אשדוד, ד"ר יחיאל לסרי, אמר היום (חמישי) כי מטח הרקטות של הג'יהאד האסלאמי לעבר יישובי הדרום, מספר שעות לאחר שהוכרזה הפסקת אש, לא מהווה הפרה של הפסקת האש: "בהזדמנות זו אבהיר בשם פיקוד העורף, שאירוע הירי בשעה האחרונה הינו נקודתי, אינו מהווה הפרה של הסכם הפסקת האש על ידי הג'יהאד האסלאמי". מאוחר יותר הוא ערך את הפוסט, והשמיט ממנו את האמירה על הפסקת האש.

"אין שינוי בהנחיה לחזור לשגרה חיים מלאה, כולל הפעלה מלאה של כל מערכת החינוך, תוך המשך שמירה על עירנות", כתב ראש העירייה. "אסיים בתודה לצוותי החירום בעיריית אשדוד, לפיקוד העורף, כוחות המשטרה, מד"א וכיבוי אש, וקהילת המתנדבים הנהדרת של אשדוד".

כתבות נוספות בנושא >> 

אחרי הפסקת האש: 5 שיגורים לעבר יישובי עוטף עזה ולנתיבות

חזרה לשגרה בכל הארץ – למעט עוטף עזה, שדרות ואשקלון

"ההרתעה לא קיימת": במערכת הפוליטית מגיבים להסכם הפסקת האש

ראש עיריית אשדוד, יחיאל לסרי בכנס הרשות השניה באשדוד
ראש עיריית אשדוד, יחיאל לסרי בכנס הרשות השניה באשדוד | צילום: שרון בוקוב

לאחר שהוכרז הבוקר כי ביישובי מערב הנגב, בהם גם העיר נתיבות, יחלו הלימודים בשעה 10:00. הורים רבים שלחו את ילדיהם למוסדות מערכת החינוך מתוך ביטחון בהודעת פיקוד העורף והרשויות. למרות ההכרזה על הפסקת האש, בוצעו חמישה שיגורים לעבר עוטף עזה ונתיבות. אהובה הרוש, שנכדיה לומדים בבית ספר בנתיבות, נאלצה לצאת מהעבודה כדי לאסוף אותם עקב השיגור.

"הייתי אמורה להוציא את הנכדים מהבית ספר, שמענו אזעקה ורצתי מהר לקחת את הילדים", סיפרה הרוש. עוד ציינה כי ההודעה על החזרה לשגרה הגיעה מוקדם מדי, והכעיסה אותה: "צריך היה שלא לקחת את הסיכון במשך יום או יומיים. בפעם שעברה קרה בדיוק אותו הדבר, והילדים פחדו וצעקו".

[brightcove_iframe video_id='news-politics-security-20191114-1347' autoplay='0' credit='' desc='ילדים בבית ספר בנתיבות רצים בזמן אזעקה' kid='1_lix8cfld' duration='45'']

אהובה הגיעה לאסוף את הנכדים מבית הספר בנתיבות אחרי האזעקה | צילום: חדשות 13

האזעקה נשמעה כשרבים מהילדים שהו או היו בדרכם לבית הספר בנתיבות, והורים רבים שבו על עקבותיהם כדי להחזיר אותם לביתם. אחד האבות סיפר כי "אלה החיים שלנו פה - אנחנו כועסים על ההחלטה. אם פעם אחת יעשו משהו לתמיד, זה ייגמר. זו הייתה טעות להחזיר את הילדים מהלימודים, באתי עכשיו מהעבודה לקחת אותה".

[brightcove_iframe video_id='news-politics-security-20191114-1137' autoplay='0' credit='' desc='אחד ההורים שבא לאסוף את בנו בעקבות המטח' kid='1_ctmebckj' duration='27'']