לפיד: "נותנים גיבוי מלא ללוחמים - לא נאפשר חקירות של גורמים זרים"

ראש הממשלה קיים הערכת מצב לצד הרמטכ"ל וגורמי ביטחון נוספים באוגדת איו"ש, ואמר כי "לא נקבל הכפשות של חיילי צה"ל ולוחמי שב"כ ומג"ב שמסכנים את חייהם". עוד אמר לפיד: "יידע כל לוחם: אם הוא שומר על החוק ועל הפקודות, תמיד יהיה לו גב רחב מאיתנו"

זמן צפייה: 01:28

ראש הממשלה יאיר לפיד קיים היום (ראשון) הערכת מצב ביטחונית באוגדת יהודה ושומרון, ואמר כי "הממשלה נותנת גיבוי מלא ללוחמים שלנו. אנחנו לא נאפשר חקירות של גורמים זרים, אנחנו לא נקבל הכפשות של חיילי צה"ל ולוחמי שב"כ ומג"ב שמסכנים את חייהם יום יום כדי לשמור על מדינת ישראל ואזרחי ישראל. יידע כל לוחם: אם הוא שומר על החוק ועל הפקודות, תמיד יהיה לו גב רחב מאיתנו. אתם שומרים עלינו, אבל גם אנחנו שומרים עליכם".

בהערכת המצב, בה השתתפו גם הרמטכ"ל אביב כוכבי, ראש המל"ל איל חולתא, מפקד אוגדת איו"ש, תא"ל אבי בלוט, מפקד מג"ב איוש, תנ"צ ג'יהאד חסן, ראש המנהל האזרחי, תא"ל פארס עטילה, וגורמים ביטחוניים נוספים, אמר רה"מ לפיד כי "צה"ל פועל במציאות רב-זירתית שתובעת מכוחות הביטחון מאמץ יום יומי לא פשוט".

רה''מ יאיר לפיד והרמטכ''ל אביב כוכבי בהערכת מצב באוגדת איו''ש
רה''מ יאיר לפיד והרמטכ''ל אביב כוכבי בהערכת מצב באוגדת איו''ש | צילום: חיים צח / לע''מ

"צה"ל תקף הלילה מטרה משמעותית של החמאס בעזה בעקבות הירי הרקטי על ישראל", אמר ראש הממשלה בפתח דבריו, "אנחנו הודענו מיד כשהוקמה הממשלה, על כל ירי תהיה תגובה קשה. נגמר העידן שבו יורים עלינו ואנחנו לא מגיבים. כך החזרנו את ההרתעה מול עזה".

"במקביל", הוסיף לפיד, "צה"ל, שב"כ ומג"ב פעלו הלילה גם ביהודה ושומרון כדי למנוע פיגועי טרור. זוהי מערכה נרחבת, נחושה, עם הישגים רבים: מתחילת השנה סוכלו 445 פיגועים משמעותיים, מתוכם מעל 300 פיגועי ירי. מול התארגנויות הטרור אנחנו צריכים צבא חזק, ממושמע, עם שרשרת פיקוד ברורה, שפועל אך ורק על פי חוק. זה סוד כוחנו, זה מה שיצר את עוצמתו של צה"ל".

רה''מ יאיר לפיד והרמטכ''ל אביב כוכבי בהערכת מצב באוגדת איו''ש
רה''מ יאיר לפיד והרמטכ''ל אביב כוכבי בהערכת מצב באוגדת איו''ש | צילום: חיים צח / לע''מ

ברקע השיגורים אמש מרצועת עזה לכיוון העוטף, הרמטכ"ל כוכבי אמר הבוקר בכנס של מכון המחקר "גזית" כי "אם עד חודש מאי תישמר היציבות ברצועת עזה, אלה יהיו השנתיים השקטות ביותר בדרום. חמאס לא מגיב לתקיפות שלנו ואפילו לא שוקל להגיב - והלילה תקפנו מטרה משמעותית ביותר שלו".

הרמטכ"ל התייחס גם לגזרה הצפונית, ואמר: "צה"ל עיצב אסטרטגית את הזירה הצפונית כך שהתנפץ לו החזון האיראני להתבססות בסוריה".

תקיפת חיל האוויר ברצועת עזה
תקיפת חיל האוויר ברצועת עזה

כאמור, במהלך הלילה, שעות ספורות אחרי שרקטה שוגרה מרצועת עזה לעבר העוטף, ככל הנראה על ידי פעילי הג'יהאד האיסלאמי, והתפוצצה בשטח פתוח סמוך לקיבוץ נחל עוז, צה"ל תקף ברצועת עזה.

מדובר צה"ל נמסר כי המטרה המרכזית שהופצצה הייתה סדנה לייצור אמצעי לחימה של חמאס, ששימשה את הארגון כאתר מרכזי לייצור רוב הרקטות שלו. כמו כן, הותקפה גם מנהרת טרור של הארגון בדרום הרצועה. בצה"ל תיארו את תקיפת המטרות כהמשך "מגמת הפגיעה ביכולת ההתעצמות של חמאס ברצועה".

במקביל לתקיפות חיל האוויר ברצועה, הופעלה התרעה בשטחים פתוחים בסמוך למושבים שלומית ובני נצרים שבמרחב עוטף עזה. ככל הנראה, ירי רקטות לעבר העוטף וירי נ"מ לעבר המטוסים הוא שהפעיל את האזעקות. בהמשך, חיל האוויר תקף עמדה צבאית של חמאס, וזאת, בתגובה לירי לעבר המטוסים.