בצל ההסלמה: רה"מ כינס דיון מיוחד בקריה יחד עם שר הביטחון

לאור המתיחות הביטחונית בירושלים ובשטחי יהודה ושומרון, לפיד וגנץ קיימו הערכת מצב יחד עם רה"מ החליפי בנט וכל בכירי מערכת הביטחון, ודנו על המשך הפעילות המבצעית של צה"ל ועל הדרכים למניעת הסלמה

זמן צפייה: 03:05

בצל ההסלמה בחודש האחרון ביהודה ושומרון, ראש הממשלה יאיר לפיד קיים היום (ראשון) דיון ביטחוני מיוחד בקריה בתל אביב, בהשתתפות ראש הממשלה החליפי נפתלי בנט, שר הביטחון בני גנץ ובכירי מערכת הביטחון, זאת לאחר דיונים ארוכים שקיים שר הביטחון במהלך הלילה ובכל הימים האחרונים.

גורם מדיני אומר הערב לחדשות 13 כי הגורמים השונים דנו על המשך הפעילות המבצעית של צה"ל ועל הדרכים למניעת הסלמה. מוקדם יותר היום ביקר שר הביטחון גנץ בגוש עציון, ואמר: "אנחנו נמשיך בפעילות מול הטרור", אמר גנץ, "ונרחיב אותה ככל שיידרש ובכל האמצעים - התקפיים, הגנתיים, מדיניים ואזרחיים".

שר הביטחון בני גנץ מבקר בגוש עציון
שר הביטחון בני גנץ מבקר בגוש עציון | צילום: אלעד מלכה

כזכור, בסוף השבוע פורסם בחדשות 13 כי שר הביטחון גנץ מעביר בימים האחרונים מסרים ברורים ליו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף רסאן עליאן, העביר לרשות הפלסטינית מסר לפיו "הסבלנות הישראלית עומדת להיגמר".

בנוסף, בשיחות נאמר כי "ישראל לא מעוניינת בהרחבת הפעילות בשטחים, אבל אם לא תהיה ברירה - היא תעשה את זה. לא נאפשר המשך פגיעה בביטחון אזרחי ישראל וכוחות צה"ל". ברשות קיבלו את המסר כי "אתם צריכים לפעול בשביל הציבור הפלסטיני, בשביל לחזק את תחושת הביטחון האישי שלהם - וכך גם לחזק את המשילות והחוק והסדר של הרשות בשטחים. ובכך, למנוע ולחסוך את המחיר הכבד שהאוכלוסייה משלמת".

מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף רסאן עליאן
מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף רסאן עליאן | צילום: דובר צה''ל

לקראת שמחת תורה הוטל סגר על השטחים, שיימשך עד מחר בלילה ובמהלכו לא תותר כניסה של פלסטינים לישראל. מוקדם יותר היום, בתום הערכת מצב ביטחונית שקיים גנץ, הוחלט על שלילת היתרי הכניסה לישראל של 164 מבני משפחותיהם של גורמי טרור במרחב העיר שכם. בשנה האחרונה נמנעה כניסתם לישראל של למעלה מ-2,500 קרובי משפחה של מחבלים פלסטינים שביצעו פיגועי טרור נגד אזרחי ישראל.

מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף רסאן עליאן, אמר על ההחלטה: "מערכת הביטחון פועלת בכל האמצעים העומדים לרשותה לסיכול הטרור ביהודה ושומרון. ידעו המחבלים שמסתתרים בלב האוכלוסיה האזרחית בשכם - שזהותם מוכרת היטב למערכת הביטחון ודרך הטרור שבה הם בוחרים תשליך גם על בני משפחותיהם, שלא יוכלו להמשיך ולהתפרנס בישראל".