לאחר הירי: בצפון חוששים ממחסור במיגון בבתי הספר ובבתי החולים

13 שנים חלפו ממלחמת לבנון השנייה - ובממשלות ישראל טרם פתרו את בעיית המקלטים בגולן. למרות שביישובים הודיעו על חזרה לשגרה, התושבים מודאגים מהתלקחות מחודשת - וממצוקת פתרונות המיגון

זמן צפייה: 02:16

ירי הרקטות על הגולן: צמד המילים "שגרה מלאה" שלט היום ביישובי קו העימות שבצפון לאחר השיגורים מדרום סוריה הלילה (שלישי), אבל המתח באוויר מחשש להתלקחות נשאר - בעיקר בגלל המחסור החמור במקלטים בבתי הספר ובמיגון בחדרי הניתוח בבתי החולים.

בתי הספר וגני הילדים ביישובי הצפון אמנם נפתחו הבוקר כרגיל, אבל ברקע קשה היה שלא לשמוע שוב את הדאגה הגדולה לנוכח המחסור החמור במקלטים לאותם תלמידים ותלמידות שהאזעקה תפסה אותם הבוקר בשנתם. על אף הניסיונות לשדר ביטחון, ראשי הרשויות יודעים שהירי המכוון לישראל משנה את כללי המשחק במאבק על המיגון ועל שמירת חיי התושבים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

התקדמות בסוגיית הנבצרות, פערים בנושא דת: המו"מ מעלה הילוך

גורמים בכחול לבן לגנץ: "אל תיתן ללפיד למנוע ממך להיות רה"מ"

הנהגת שרכבה תועד מתהפך בכביש 4: "זה היה כמו סרט בהילוך איטי"

ילדים במקלט בצפון
ילדים במקלט בצפון | צילום: חדשות 13

13 שנים לאחר סיומה של מלחמת לבנון השנייה, ממשלות ישראל לא פתרו את המחסור במקלטים. כמו כן, עדיין אין חדר מיון קדמי בקרית שמונה, ותוכנית מיגון הצפון עוד לא עברה לשלב המעשים בשטח. גם בית החולים הצפוני ביותר בארץ, בית החולים זיו שבצפת ממוגן רק חלקית. חמש שעות לאחר השיגורים והיירוטים, המשיכו לעבוד כדי למגן גם את חדרי הניתוח.

כאמור, אזעקות נשמעו לפנות בוקר בצפון הגולן וביישובים דן ודפנה שבגליל העליון. מדובר צה"ל נמסר כי זוהו שיגורים של ארבע רקטות מכיוון סוריה, שיורטו על ידי כיפת ברזל. במקביל, דווח בסוריה על תקיפה באזור נמל התעופה בדמשק.

הרקטות שוגרו על ידי כוח איראני מאזור דמשק. זאת, כנראה בתגובה לתקיפה שאירעה לאחרונה. יש לציין כי אמנם בצה"ל לא מגיבים על דיווחים על תקיפה בסוריה, אך לחדשות 13 נודע כי הלילה לא התרחשה כזו - חרף הדיווחים בתקשורת הסורית.