ירושלים: במשטרה הבהירו כי החפץ שנמצא הוא לא מטען חבלה

לאחר שבמשטרה הוציאו הודעה כי חבלני מחוז ירושלים טיפלו בסמוך לגשר המיתרים בירושלים בחפץ שנחשד כמטען צינור קטן, שנמצא על ציר התנועה באזור, במשטרה הבהירו כי לא מדובר במטען חבלה וכי החשד הוסר

חשד: מטען חבלה אותר בכניסה לירושלים - חבלנים הוזעקו למקום
חשד: מטען חבלה אותר בכניסה לירושלים - חבלנים הוזעקו למקום | צילום: דוברות המשטרה

לאחר שבמשטרה הוציאו הבוקר (שבת) הודעה כי חבלני מחוז ירושלים טיפלו בסמוך לגשר המיתרים בירושלים בחפץ שנחשד כמטען צינור קטן, שנמצא על ציר התנועה באזור, במשטרה הבהירו כי לא מדובר במטען חבלה וכי החשד הוסר. לפי שעה, האזור נפתח מחדש לתנועה ובמקביל, במשטרה פתחו בחקירת נסיבות האירוע.

מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג'מן הגיע למקום ובתום הערכת מצב שקיים בשטח עם מפקדי הכוחות אמר: "הפעילות של חבלני המשטרה הבוקר מהווה הוכחה נוספת למגוון האיומים שאנו מתמודדים עמם, אך ממחישה יותר מכל את הצורך התמידי בפרט בעת הזו להיות דרוכים וערניים, ליזום ולא רק להגיב, ולפעול בכוחות מתוגברים באזור. נמשיך לפעול בכוחות ומערכי שיטור מתוגברים ברחבי העיר לשמירת שלומם ובטחונם של התושבים והמבקרים בירושלים".

זירת הפיגוע בירושלים
זירת הפיגוע בירושלים | צילום: רויטרס

שלושה ימים חלפו מאז הפיגוע הרצחני בירושלים בו נרצח אריה שצ'ופק בן ה-16, והדריכות הביטחונית בבירה נשמרת. כזכור, ביום חמישי, קבוצת האקרים איראנית העונה לשם "מטה משה" (Moses staff) פרסמה את תיעוד הפיצוץ בתחנת האוטובוס בכניסה לעיר ממצלמות האבטחה. אותה מצלמה שתיעדה את פיגוע המטען בכניסה לירושלים ולכאורה נפרצה על ידי קבוצה איראנית – שייכת לגוף ביטחוני גדול, כך פורסם בחמישי במהדורה המרכזית של חדשות 13.

לטענת גורמי ביטחון "אין באירוע פריצה ביטחונית או חשיפת מידע מסווג. מדובר במצלמה תנועה גלויה המנטרת את התנועה לירושלים בשימוש נקודתי ומצומצם. המצלמה לא מתוחכמת לחקירה. העיסוק הישראלי נותן להאקרים האיראנים תחושת הצלחה בעשרות מונים יותר מהתקיפה בפועל".

זירת הפיגוע בירושלים
אריה שפוצ'ק ז''ל על רקע זירת הפיגוע בירושלים | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

ההערכה במערכת הביטחון היא כי המחבלים הגיעו ממזרח ירושלים, והנחת העבודה במשטרה היא שהם הכירו את האזור והזירה, ואף תצפתו עליה מבעוד מועד. במערכת הביטחון לא שוללים את האפשרות שהם אף מחזיקים בתעודות זהות כחולות. במערכת הביטחון ממשיכים לחקור את האירוע ולפי ההערכות השונות, עושה רושם כי המחבלים הגיעו לזירת הפיגוע בשכונת רמות שעה לפני שהתפוצץ מטען החבלה בתחנת האוטובוס בכניסה לבירה.

כך או כך, במשטרה משקיעים את מירב המאמצים כדי "לתפוס" את תמונותיהם של החשודים באמצעות שימוש במצלמות האבטחה מסביבת זירות הפיגוע. בשב"כ סבורים כי בסופו של דבר יצליחו לשים את ידם על המחבלים, המשלחים וגם על מכיני המטענים.

בשונה מפיגועי עבר, הפיגוע הזה מאופיין בהתארגנות חולייתית מסודרת, תשתית, הכנת מטענים וגם סיוע בהסעה ושינוע המחבלים ממקום למקום. המטענים, היותם קטנים ולא מתוחכמים במיוחד, מעלים את הסיכויים שהם הוכנו והגיעו ממזרח ירושלים. ההערכה במערכת הביטחון היא ששני המטענים הונחו על ידי אותו מחבל, בעוד המחבל השני הסיע אותו מהזירה הראשונה לשנייה.