מחשש לתגובה איראנית: צה"ל הכריז על עוצר יציאות ללוחמים

ברקע ההיערכות לתגובה אפשרית של טהרן על חיסול הבכיר בדמשק, ולאחר שצה"ל הודיע על עיבוי מערך המילואים של ההגנה האווירית - הוכרז בתום הערכת מצב על עוצר יציאות ליחידות הלוחמות

צה"ל לוחמים
לוחמי גבעתי בח'אן יונס | צילום: דובר צה"ל

דובר צה"ל הודיע הבוקר (חמישי) כי "בהתאם להערכת מצב, הוחלט על השהיית יציאות זמנית של היחידות הלוחמות". ההודעה מגיעה ברקע האיום האיראני להגיב על חיסול הבכיר בדמשק - ולאחר שאמש הודיע צה"ל על גיוס אנשי מילואים עבור עיבוי מערך המילואים של ההגנה האווירית.

כחלק מהיערכות לתגובה איראנית על חיסול הבכיר, שיבושי GPS נרשמו באזור המרכז. השיבושים נועדו, ככל הנראה, לשבש את יכולות השיגור המדויקות של טילים, כלי טיס בלתי-מאוישים או טילי שיוט איראנים. משתמשים באפליקציות מבוססות ניווט כגון Waze, Wolt ו-Moovit דיווחו הבוקר על השיבושים, וציינו כי מיקומם מופיע באזור ביירות, ולא ישראל.

פעילות צה"ל ברצועת עזה
פעילות צה"ל ברצועת עזה | צילום: דובר צה"ל

שר הביטחון יואב גלנט התייחס אתמול במרומז לאיומים שהשמיעו גורמים בכירים באיראן בעקבות החיסול בסמוך לשגרירות איראן בדמשק. "אנחנו צריכים להיות ערוכים ומוכנים לכל תרחיש ולכל איום, כנגד אויבים קרובים וכנגד אויבים רחוקים", אמר שר הביטחון, והבטיח: "אנחנו נדע כיצד להגן על אזרחי ישראל - ואנחנו נדע כיצד לתקוף את האויבים שלנו".

שר הביטחון יואב גלנט
שר הביטחון יואב גלנט | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה בסוריה ובלבנון, הגנרל האיראני מוחמד רזא זהדי הידוע בכינוי "חסן מהדווי", חוסל ביום שני בתקיפה המיוחסת לישראל בסמוך לשגרירות האיראנית בדמשק. על-פי הודעה רשמית שנמסרה ממשמרות המפכה, שישה קצינים בכוח הצבאי נהרגו כתוצאה מהתקיפה - בנוסף לרזא זהרי.

מאז החיסול, גורמים שונים באיראן איימו מפני תגובה איראנית חריפה. דובר משמרות המהפכה באיראן אמר כי "בקרוב נהיה עדים לתקיפות קטלניות נוספות נגד ישראל". אתמול נתלו בטהרן שלטים עם תמונותיהם של גלנט, הרמטכ"ל הרצי הלוי ואלופי המטכ"ל, כשעל פניהם מופיעות כוונות נשק, לצד כיתוב בעברית ובאנגלית המבטיח נקמה.

גלנט ובכירי הצבא על הכוונת: שלטים באיראן מאיימים בנקמה על החיסול בדמשק
שלטים בטהרן: גלנט ובכירי צה"ל על הכוונת

מנהיגה העליון של איראן, עלי חמינאי, איים בתגובה איראנית חריפה אחרי התקיפה, והוא כתב הלילה בעברית בחשבון הטוויטר שלו: "בעזרת השם נגרום לציונים להתחרט על פשע התוקפנות שלהם נגד הקונסוליה האיראנית בדמשק".