סינוואר מקשה על העסקה לשחרור חטופים - בשביל הפסקת אש ארוכה

מנהיג חמאס בעזה מקשה על עסקה אפשרית לשחרור חטופים, כאשר לאחרונה הוא שינה את דרישתו לשחרור 80 עד 100 חטופים בשלוש פעימות - מה שעלול להאריך את הפסקת האש לשלושה שבועות

זמן צפייה: 04:25

לפי מקורות פלסטינים, מנהיג חמאס יחיא סינוואר מערים קשיים על עסקה אפשרית לשחרור החטופים, כך דווח היום (שישי) במהדורה המרכזית. תחילה, דובר על שחרור של 50 נשים וילדים תמורת 50 אסירות והפסקת אש, אך ישראל דרשה שחרור של 80 עד 100 חטופים. עבור כך, חמאס דורש הפסקת אש של חמישה ימים. כעת, סינוואר דורש שחרור חטופים בשלוש פעימות תמורת הפסקת אש שיכולה להתארך גם לשלושה שבועות, ומנגד ישראל דורשת 2 פעימות.

על הרקע הזה, שר הביטחון יואב גלנט אמר היום ללוחמים ברצועה כי "חמאס מבין רק כוח ורק לחץ עליו יקדם את שחרור החטופים". צה"ל מסוגל לעצור לשלושה ימים וגם לחמישה ימים ועדיין להמשיך לפעול בצורה נרחבת ברצועה. עם זאת, נדרשים עוד שבועות רבים ואף חודשים להשלמת הפעולה, שלה נדרשת גם הלגיטימציה של מדינות העולם, בראשן ארצות הברית.

בתוך כך, דיווח קטרי הערב גורס כי נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן שוחח בטלפון עם אמיר קטר תמים בן חמד אאל ת'אני, במסגרת המאמץ הממושך לשחרור החטופים באופן מיידי, ומחר צפוי להגיע השליח האמריקני ברט מקגורק לקטר להמשך המגעים בסוגייה.

כוחות צה"ל בחוף הים של עזה
כוחות צה"ל בחוף הים של עזה | צילום: דובר צה"ל

מוקדם יותר היום הוכנס דלק לרצועה, על אף הבטחות חוזרות ונשנות של ראש הממשלה ושרי הממשלה לציבור. עם זאת, פעולה זו אושרה על ידי כוחות הביטחון בישראל לבקשת האמריקנים. ראש המל"ל צחי הנגבי אמר בהצהרה מוקדם יותר היום כי "הכנסת הדלק חשובה מאד כדי שנוכל להמשיך בלחימה". הדלק מיועד למטרות הומניטריות, בהן הנעת משאיות של אונר"א והפעלת מערכות הביוב כדי למנוע מגיפה.