הדרישה האמריקנית: סיום הלחימה הנרחבת בתוך שלושה שבועות

היועץ לביטחון לאומי לבכירים ישראלים: "אנחנו איתכם, אך מסוכן לאבד את הלגיטימציה הבינלאומית". 8 לוחמי צה"ל נפצעו קשה בקרבות ברצועה. הנשיא ביידן: "רוצה שישראל תתמקד בלהציל חיי אזרחים בעזה - אך מבלי שתפסיק את הלחימה בחמאס". נתניהו בעקבות הפרסום בחדשות 13: "השבת חטופינו - יעד מרכזי; לא מרפים גם ברגע זה"

בקצרה:

היום ה-69 למלחמה: צה"ל ממשיך היום (חמישי) לתקוף ברפיח ובח'אן יונס, בעוד אזעקות צבע אדום נשמעו הבוקר בעוטף עזה אחרי לילה שקט. בהמשך נשמעו אזעקות בגבול הצפון, וזוהו מספר שיגורים מלבנון שנפלו בשטחים פתוחים. בתגובה, צה"ל תקף מטרות חיזבאללה בשטח לבנון. שר הביטחון יואב גלנט נועד היום עם היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב ג'ייק סאליבן, שהגיע לישראל, ואמר: "כדי לפרק את חמאס דרושים יותר מכמה חודשים, זו תהיה מלחמה ממושכת". במהדורה המרכזית דווח הערב כי סאליבן אמר לבכירים ישראלים: "אנחנו איתכם, אך מסוכן לאבד את הלגיטימציה הבינלאומית". ב"ניו יורק טיימס" דווח כי המסר שהוא העביר הוא כי הדרישה האמריקנית היא לסיים את הלחימה הנרחבת בתוך שלושה שבועות. מלשכת רה"מ נמסר בתגובה כי ראש הממשלה בנימין נתניהו הבהיר כי "ישראל תמשיך במלחמה עד שנשלים את כל יעדיה"

משפחות החטופים זעמו היום על חשיפת חדשות 13, אודות סירובו של ראש הממשלה נתניהו להצעתו של ראש המוסד דדי ברנע לנסוע לקטר ולהתניע עסקת חטופים, ובקטר מדווחים כי מצרים קיבלה פניה ממשלת ישראל כדי שתפעל לתיווך בינה לבין חמאס. נתניהו מסר הערב: "השבת חטופינו - יעד מרכזי; לא מרפים גם ברגע זה".

הבוקר הותר לפרסום כי רס"ר (במיל') אלישע לוינשטרן, לוחם שריון בן 38 מחריש, נפל אמש בדרום רצועת עזה, לאחר שטיל נ"ט פגע בטנק שבו שהה עם לוחם נוסף - שנפצע קשה. במהלך היום נפצעו 8 לוחמי צה"ל באורח קשה בקרבות ברצועה, בהם קצין בגדוד 82, ארבעה לוחמי הנדסה, שני לוחמי מגלן ולוחם גולני. במבצע שנמשך 60 שעות בג'נין נפצעו 8 לוחמים באורח קל.

מאז תחילת המלחמה נמסרה הודעה למשפחותיהם של 445 חללי צה"ל, בהם 116 לוחמים שנפלו בקרבות ברצועת עזה מאז הכניסה הקרקעית. מעל 1,700 חיילי צה"ל נפצעו מתחילת המלחמה, מתוכם 42 פצועים עדיין במצב קשה. 135 חטופים עדיין בשבי בעזה.

[timeline id="4486" name="חרבות ברזל - היום ה-69"]

בהכנת הידיעה השתתפו אור הלר, אלון בן דוד, חזי סימנטוב, אלמוג בוקר, מוריה אסרף וולברג, ספי עובדיה, ליאור קינן, אלי סניור, יוסי אלי, ישי פורת, גיל תמרי, נריה קראוס, יוסף ישראל, עלי מוגרבי, נעם ברקן, הילה אלרואי, מאיר מרציאנו, שלומי אלדר, ברוך קרא, אביעד גליקמן, מתן חודורוב, נגה ניר נאמן, חן זנדר, דור כהן, ליאור ורוצלבסקי, מיה איידן, אריאלה שטרנבך, סיון אלקלק, טליה כהן, לירון שמם, נעם גולדברג, טל שורר, טל שנהב, רוני שצ'וצ'ינסקי, אלעד זיני, לירן הרוני, אורי שאבי, רן מאיר ודני מולכו