דיווחים: לפחות 25 הרוגים בתקיפות חריגות בסוריה

לפי הדיווחים, ישראל תקפה מספר יעדים צבאיים בסוריה, וסוכנות הידיעות הסורית דיווחה כי בנוסף להרוגים, לפחות 43 נפצעו, מתוכם 6 במצב קשה. מערכות ההגנה האוויריות במדינה הופעלו כתוצאה מהתקיפות. בסוריה טוענים: "מדובר בתקיפה הישראלית הנרחבת ביותר במדינה מזה שנים"

זמן צפייה: 06:23

על-פי דיווחים בסוריה, חיל האוויר הישראלי תקף במהלך הלילה (בין ראשון לשני) מספר יעדים צבאיים במדינה, והדי פיצוצים נשמעו בחומס ובדמשק שבדרום-מערב סוריה. לפי המרכז הסורי לזכויות אדם לפחות 25 בני אדם נהרגו בתקיפה, סוכנות הידיעות הרשמית של סוריה, "סאנה", דיווחה על 16 הרוגים ו-43.

עוד דווח כי מערכות ההגנה האוויריות במדינה הופעלו כתוצאה מהתקיפות. כמו כן, בסוריה טוענים כי מדובר בתקיפה הנרחבת ביותר המיוחסת לישראל במדינה מזה שנים. לפי ערוץ "אל-חדת'" הסעודי, הותקף "המרכז למחקרים מדעיים" בעיר מסיאף שבמערב סוריה, שנטען כי הוא משמש כמרכז לייצור טילים מדויקים. עוד בין היעדים שהותקפו: משאיות שנשאו אמצעי לחימה וכטב"מים ושנעו במרחב, ותקיפה באזור חייר עבאס.

משרד החוץ הסורי גינה את גל התקיפות: "אנו מזהירים מפני המשך השתיקה הבינלאומית נוכח הפרותיה של ישראל את כל החוקים והאמנות הבינ"ל. אנו קוראים לכל מדינות העולם לגנות את התוקפנות הישראלית ולשים סוף לפשעיה. סוריה מדגישה את זכותה להגן על ריבונותה, ולשחרר את אדמתה הכבושה בכל האמצעים אותם מאפשר החוק הבינלאומי".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2409090753' autoplay='0' credit='דובר צה"ל' desc='תקיפות צה"ל בלבנון' poster='' kid='1_c44gx8db' duration='18']

בתוך כך, מצה"ל נמסר כי במהלך הלילה תקפו מטוסי ומסוקי קרב של חיל האוויר מבנים צבאיים ומשגר של חיזבאללה במרחבים כפר כילא, א-טייבה, חאנין ויארין שבדרום לבנון. בנוסף, מטוסי קרב תקפו אתמול מבנה צבאי של ארגון הטרור במרחב ח'רבת סלם שגם כן בדרום המדינה. משרד הבריאות הלבנוני דיווח כי 4 נפצעו בתקיפה בכפר חאנין.