גורם מצרי: ישראל הוזהרה מ"משהו גדול" בעזה - והתמקדה בגדה

לדברי הגורם המצרי, ישראל "העדיפה להתמקד באיומים מהגדה המערבית והמעיטה בחשיבות האיום מעזה". הוא הוסיפ: "הזהרנו אותם שזה יקרה בקרוב מאוד, אבל הם זלזלו". בלשכת נתניהו הכחישו: "הדיווח על אזהרה מצרית שהגיעה לפני פרוץ המלחמה לא נכון ושקרי"

זמן צפייה: 01:26

גורם מודיעין מצרי טען היום (שני) בריאיון לסוכנות הידיעות AP כי כעשרה ימים לפני מתקפת הפתע של חמאס, ישראל הוזהרה על-ידי מצרים מפני "משהו גדול" שצפוי לקרות, אך העדיפה להתמקד בגדה והמעיטה בחומרת האיום מעזה. בלשכת נתניהו הכחישו.

"הפרסום כאילו ראש הממשלה נתניהו קיבל מסר מקדים ממצרים הוא שקר מוחלט", נמסר מלשכת רה"מ, "לא הגיע שום מסר מקדים ממצרים וראש הממשלה לא דיבר ולא נפגש עם ראש המודיעין המצרי מאז הקמת הממשלה - לא בעקיפין ולא במישרין. מדובר בפייק ניוז מוחלט".

"הזהרנו אותם שהמצב רגיש ויגיע לכדי פיצוץ גדול, ושזה יקרה בקרוב מאוד, אבל הם זלזלו באזהרות האלה", אמר הגורם המצרי. לטענת גורמי מודיעין ממדינות נוספות, החולקות מידע ביטחוני עם ישראל, גופי המודיעין בישראל "לא פירשו נכון את המציאות".

Whatsapp Image 2023 09 26 At 1
רה"מ בנימין נתניהו | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

בתוך כך, אתמול דווח ב"וול סטריט ג'ורנל" כי גורמים ביטחוניים באיראן עזרו לחמאס לתכנן את מתקפת הפתע נגד ישראל, ואף נתנו "אור ירוק" למהלך בסדרת פגישות שנערכו בביירות, האחרונה שבהן ביום שני. האיראנים הכחישו היום את הדיווחים.