החשש מתגובת ישראל: ספינת ריגול איראנית עזבה את הים האדום

כחלק מההיערכות לפעולה ישראלית, ספינת ריגול איראנית שבה על עקבותיה בים האדום. כך דווח ב"בלומברג". עוד נמסר כי "הספינה עזבה מחשש שתהפוך למטרה ישראלית בתגובה נגד איראן"

זמן צפייה: 00:29

בצל החשש מתגובה ישראלית, ספינת ריגול איראנית עזבה את הים האדום, כך דווח היום (חמישי) בבלומברג. "ספינת ריגול איראנית שבה על עקבותיה בים האדום, מחשש שתהפוך למטרה ישראלית בתגובה נגד טהרן", נכתב.

בטור מיוחד שפורסם אתמול בוול סטריט ג'ורנל תחת הכותרת "זמן האמת של אוקראינה וישראל", נשיא ארה"ב ג'ו ביידן התייחס למלחמות הנמשכות בשתי המדינות, קרא לקונגרס להעביר את חבילות סיוע החוץ לשתיהן - והזהיר כי ייתכן שארה"ב תיגרר לעימות נגד איראן במידה והיא תביא להסלמה משמעותית. בתוך כך, ההיערכות של משטר האייתוללות לפעולת תגמול ישראלית נמשכת - ואנשי משמרות המהפכה וחיזבאללה פונו מסוריה בשל חשש לחיסולים.

"לאחר שנים בהן תמכה בחיזבאללה, בחמאס ובשליחים אחרים שביצעו תקיפות נגד ישראל, איראן תקפה ישירות בתקווה לחדור את ההגנה האווירית הישראלית הכוללת את קלע דוד וכיפת ברזל", כתב הנשיא ביידן, "גם אוקראינה וגם ישראל ניצבות בפני אויבים המבקשים להשמידם. המשטר האיראני רוצה להשמיד את ישראל ולמחוק את המדינה היהודית היחידה מהמפה. אמריקה לעולם לא יכולה לקבל את זה".

הנשיא ג'ו ביידן
הנשיא ג'ו ביידן | צילום: רויטרס

"אם איראן תצליח לגרום להסלמה במתקפותיה נגד ישראל, ארצות הברית עלולה להיגרר פנימה", הבהיר הנשיא, ששב והדגיש כי ישראל היא השותפה החזקה ביותר של וושינגטון במזרח התיכון. "לא יעלה על הדעת שנעמוד מנגד במידה ומערכות ההגנה הישראליות יחלשו ואיראן תוכל לזרוע את ההרס שהיא מבקשת. אנחנו יכולים למנוע זאת באמצעות חימוש מחדש של ההגנה הישראלית והעברת סיוע צבאי עכשיו - כדי שהיא תוכל להמשיך להגן על עצמה במלוא העוצמה".

הספינה MSC ARIES
הספינה MSC ARIES

ביום שבת, טרם התקיפה נגד ישראל, איראן הודיעה כי כוחותיה השתלטו על הספינה MSC ARIES במצרי הורמוז שבמפרץ הפרסי. על-פי הדיווחים, הספינה שטה תחת דגל פורטוגל ונמצאת בבעלות ישראלית חלקית. עוד דווח כי הספינה הופנתה אל המים הטריטוריאליים של איראן. על סיפון הספינה, שקשורה לאיש העסקים הישראלי עידן עופר, נמצאים ככל הנראה כ-25 בני אדם, רובם הודים. פורטוגל והודו יצרו קשר עם הממשל האיראני.