דיווחים: תקיפה ישראלית במספר מוקדים בדמשק, לפחות 3 נהרגו

לפי הדיווחים, ישראל תקפה באמצעות מטוסי קרב וכטב"מים במספר מוקדים בעיר הבירה; מערכות ההגנה הסוריות הופעלו. עוד דווח כי תקיפה נוספת באזור כוונה נגד גורמים צבאיים בחיזבאללה ובמשמרות המהפכה בסוריה

זמן צפייה: 00:22

ברקע הכניסה הקרקעית של צה"ל לדרום לבנון, בסוריה דווח הלילה (שלישי) כי "ישראל תקפה באמצעות מטוסי קרב וכטב"מים במספר מוקדים בדמשק", והוסיפו כי מערכות ההגנה האווירית במדינה "בלמו חלק מהטילים והכטב"מים של האויב". עוד נכתב כי לפחות שלושה בני אדם נהרגו ותשעה נפצעו בתקיפות. לפי הדיווחים, אחת התקיפות כוונה לעבר רכב בשכונת אל-מזה שבדמשק.

עוד דווח כי תקיפה נוספת לעבר שכונת אל-מזה כוונה נגד גורמים צבאיים בחיזבאללה ובמשמרות המהפכה בסוריה, בעת פגישתם המשותפת.

שמי סוריה
שמי סוריה

לפני כשלושה שבועות דווח באתר החדשות SYRIA TV המזוהה עם האופוזיציה בסוריה כי התקיפה הישראלית במסיאף שבמערב סוריה שבוע קודם לכן כללה הנחתה של כוחות ישראלים, חילופי אש - ולקיחת שבויים. לפי הדיווח, מסוקים ישראלים חגו מעל האזור המותקף ולא ביצעו נחיתה על הקרקע. בוצעה הנחתה של כוחות שהשתלשלו בחבלים במקביל לכך כלי טיס בלתי מאוישים השמידו רכבי ביטחון של המשטר הסורי שהיו עלולים להפריע לפעולה ושיבשו את ההגעה לאזור ההנחתה.

עוד דווח כי המבצע כלל חילופי אש שהביאו להרג של שלושה סורים ולפציעתם של אחרים, בהם אזרחים. הכוח הישראלי הצליח גם לשבות שני איראנים. שירותי הבטחון הסוריים חסמו את האזור ומנעו הגעה של צוותי הצלה, וההרוגים והפצועים הועברו למקום לא ידוע.