קוריאה הדרומית: "חמאס משתמש בנשק מתוצרת קוריאה הצפונית"

לאחר שבתוכנית רדיו בארה"ב דווח כי חמאס השתמש ב-RPG שסיפקה לו פיונגיאנג, אישרה סוכנות הביון של קוריאה הדרומית את הפרסום, והפיצה תמונה של טיל שבו השתמש ארגון הטרור - עם כיתוב קוריאני. בסיאול אוספים ראיות מפורטות לכך שהאויבת מצפון סוחרת בנשק עם הפלסטינים - וחוששים ממתקפה צפון קוריאנית בסגנון 7 באוקטובר

טיל בשימוש חמאס. מוקף בעיגול - הכיתוב בשפה הקוריאנית
טיל בשימוש חמאס. מוקף בעיגול - הכיתוב המפליל בקוריאנית | צילום: יונהאפ

סוכנות הביון של קוריאה הדרומית אישרה הבוקר (שני) כי נשק מתוצרת פיונגיאנג משמש את חמאס ברצועת עזה, זאת חרף ההכחשות של קוריאה הצפונית. כך דווח בסוכנות הידיעות הדרום קוריאנית "יונהאפ". סוכנות הביון NIS פרסמה תמונה של טיל שיוצר בקוריאה הצפונית, שעל אחד החלקים בו נמצאו הכיתובים בקוריאנית: "비저-7류" וכן "시8-80-53". הדבר אישר את הדיווח בתוכנית הרדיו Voice Of America, לפיו חמאס השתמש בטיל RPG מתוצרת פיונגיאנג.

עוד מסרה סוכנות הביון הדרום-קוריאנית כי היא אוספת ראיות מפורטות לאספקת הנשק ששכנתה מצפון מעבירה לחמאס, "אך כרגע קשה להציג את הראיות בשל הצורך להגן על מקורות ולהתחשב בקשרים דיפלומטיים". הצבא הדרום קוריאני טען בעבר כי פיונגיאנג סוחרת בנשק עם חמאס - ועלולה ליישם נגד האויבת מדרום שיטות צבאיות דומות למתקפת 7 באוקטובר.

שליט צפון קוריאה קים ג'ונג און
שליט קוריאה הצפונית קים ג'ונג און | צילום: רויטרס
נשיא דרום קוריאה יון סוק-יול
נשיא קוריאה הדרומית יון סוק-יול | צילום: רויטרס

בחודש נובמבר דיווחה סוכנות NIS כי ברשותה מידע מודיעיני לפיו קים ג'ונג און הורה לבכירים בממשלתו לגבש דרכי סיוע לחמאס במלחמה. בכירים בפיונגיאנג התבטאו רבות נגד ישראל מאז 7 באוקטובר והאשימו אותה "בשפיכות הדמים ברצועת עזה". קוריאה הצפונית אף גינתה את הווטו שהטילה ארה"ב בהצבעה באו"ם על הפסקת אש מיידית ברצועה, ומסרה כי: "ארה"ב ניצלה לרעה את כוחה כדי להגן על בעלת בריתה, שטבחה בעשרות אלפי אזרחים. זהו שיא הרוע הבלתי-אנושי".