כוכבי על הפיצוץ בספינה: "תזכורת שאיראן פוגעת במטרות אזרחיות"

בטקס חילופי מפקדים ביחידת 8200, התייחס הרמטכ"ל לפיגוע בספינת המשא בבעלות ישראלית במפרץ עומאן: "צה"ל פועל ויפעל מול האיומים המסכנים אותו במעגל הקרוב ובמעגל הרחוק"

הרמטכ"ל אביב כוכבי נואם בטקס חילופי מפקדים ביחידת המודיעין 8200
הרמטכ"ל אביב כוכבי נואם בטקס חילופי מפקדים ביחידת המודיעין 8200 | צילום: דובר צה"ל

"בסוף השבוע החולף קיבלנו תזכורת מאחד האיומים הגדולים ביותר באזור, איראן, לכך שהיא לא רק מהווה איום גרעיני, אלא שהיא מפיצה טרור ופעולות נגד מטרות אזרחיות" - את הדברים אמר רב-אלוף אביב כוכבי במהלך טקס חילופי מפקדים והענקת אות הערכה ליחידת המודיעין 8200.

עוד הוסיף הרמטכ"ל: "זה המקום לחזור ולהדגיש שצה"ל פועל ויפעל מול האיומים המסכנים אותו במעגל הקרוב ובמעגל הרחוק". כזכור, דבריו של כוכבי מגיעים על רקע הפיצוץ שאירע בספינת המשא שנמצאת בבעלות ישראלית ביום שישי האחרון בעת שהייתה בדרכה לצאת מאזור הים התיכון.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

השרה רגב: נפתח את השמיים לאזרחים כדי לאפשר הצבעה בבחירות

מקדם ההדבקה עלה ל-0.99, עלייה במספר החולים הקשים

הרוג ופצוע קשה בהתנגשות משאית ורכב פרטי בעוטף עזה

הנזק שנגרם לספינת המשא בבעלות ישראלית כתוצאה מהפיצוץ במפרץ עומאן | צילום: חדשות 13

בעקבות המתיחות במפרץ, בישראל העריכו אתמול כי איראן שיגרה שני טילים לעבר הספינה ששייכת לאיש העסקים הישראלי אברהם (רמי) אונגר. ההערכות תואמות דברים שאמר בכיר אמריקני לסוכנות הידיעות "רויטרס", לפיהם לא מדובר באירוע שקרה מתחת פני הים, כלומר מיקוש, אלא מעליו, כלומר בסבירות גבוהה שמדובר בירי.

לצד זאת, מדובר בעליית מדרגה שנראית כפיגוע איראני נגד מטרה אזרחית לחלוטין, ללא שיוך צבאי או בטחוני למדינת ישראל. לא ברור אם מדובר באיתות איראני או בפתיחת חזית חדשה. בשלב זה אין בכוונת ישראל להגיב, אבל יש כוונה למנף את האירוע מול ממשל ביידן, כדי להבהיר מי הצד שמעורר בעיות באיזור.