כוכבי: לא נאפשר פיתוח טילים מדויקים בלבנון, מוכנים לכל פעולה

הרמטכ"ל התייחס לפרויקט חזבאללה, והזהיר גם את איראן כי ישראל לא תאפשר לה להתבסס בסוריה: "נפעל בכל דרך לסכל את כוונות האויב" • ארה"ב הטילה סנקציות חדשות על משמרות המהפכה וחמאס

זמן צפייה: 01:01

הרמטכ"ל אביב כוכבי אמר היום כי "לא נאפשר פיתוח טילים מדיקים בלבנון, ולא נאפשר לאיראן להתבסס בשטח סוריה. נפעל בכל דרך על מנת לסכל את כוונות האויב ואת האיומים המתפתחים". הדברים נאמרו בטקס התייחדות לזכר חללי חטיבת "כפיר".

"דריכות היא מילת המפתח וצה''ל ניצב ערוך ומוכן לפעולה בכל הגזרות", הוסיף כוכבי. "סוריה ולבנון שולטות באופן חלקי בלבד במתרחש על אדמתן, ולכן מתפתחים האיומים מצד חזבאללה ואיראן".

לעוד כתבות בנושא:

"פומפאו לנשיא לבנון: פרק המפעל של חזבאללה – או שישראל תתקוף"

נסראללה לועג לתרגיל ההטעיה של צה"ל: "הפך לצבא הוליוודי"

נסראללה: "החל שלב חדש במאבק – לא יהיו קווים אדומים"

הרמטכ''ל אביב כוכבי

הרמטכ"ל התייחס גם לתקיפת צה"ל בלבנון ואמר: "החודש האחרון היה רצוף באירועים מבצעיים בכל הגזרות, ובזירה הצפונית במיוחד. זיהינו בזכות יכולות מודיעין משובחות את כוונות האויב לבצע פעולות שמטרתן אחת - לפגוע בביטחון ישראל. מרגע שאיתרנו את הסכנות, הצפנו את הצורך לפעול ונערכנו".

"כוחות ביבשה נפרשו, המודיעין דויק, מטוסי חיל האווויר המריאו והמבצע יצא לדרך", המשיך כוכבי. "איתרנו את האויב, יזמנו פעולות וסיכלנו את האיומים. ביצענו זאת כשהשיקול הביטחוני הוא היחיד כמו תמיד שעמד לנגד עינינו, וכל זאת נוכח איומים מתקתקים שהיה הכרח לסכלם ובאופן מיידי"

"ידע האויב יום אחר יום, שנה אחר שנה, עשור אחר עשור - הוא לא ישיג דבר באמצעות כוח. נרדוף אותו בכל מקום, לא ניתן לו לערער את ביטחוננו ונגיב בעוצמה מול כל ניסיון לפגיעה בביטחון מדינת ישראל", חתם הרמטכ"ל את דבריו בכנס.

מזכ''ל חזבאללה חסן נסראללה
מזכ''ל חזבאללה חסן נסראללה | צילום: חדשות 13

בתוך כך, שר האוצר האמריקני סטיבן מנוצ'ין הודיע הערב כי מדינתו הטילה סנקציות חדשות על משמרות המהפכה האיראניים, חמאס, דעא"ש ואל-קאעידה.

מוקדם יותר היום, מזכ"ל חזבאללה חסן נסראללה התייחס לתרגיל ההטעיה שערך צה"ל במסגרת העימות האחרון מול הארגון, שבמהלכו פונו חיילים לבית החולים למרות שלא נפגעו, ואמר כי "הציונים טוענים שביימו פצועים ופינוי בגבול כאשר הגבנו. נגיד שזה נכון, זה אומר שהצבא הישראלי הפך לצבא הוליוודי. זה אומר שבפעם הבאה אנו נגיב לא פעם אחת ולא במקום אחד, כדי שלא תספיקו לביים סרטים הוליוודיים כאלה". את הדברים אמר במהלך אירועי העשוראא בדאחייה שבביירות.

נסראללה הוסיף כי בצ"ל מכינים את הבובות כהטעיה אבל זו חולשה. "הצבא האגדי שלא יובס הוא פחדן". כמו כן, איים כי אם ישראל תתקוף את לבנון בכל אופן שהוא "נגיב מתוך הגנה על לבנון, ביטחונה וכבודה - ללא קווים אדומים. אנו לא מוותרים על החלטה 1701 של האו"ם, ישראל לא מכבדת או מיישמת אותה למרות שאמרתי שלא יהיו קווים אדומים".