הרמטכ"ל מאיים: "נמשיך במבצעים להשמדת יכולות איראניות"

עוד אמר כוכבי בנאומו במהלך טקס חילופי ראש אמ"ן כי "בזכות מודיעין איכותי, צה"ל יודע לא מעט על המתחולל באיראן, ובזכות זה אנו פועלים נגד התבססותה במזה"ת"

הרמטכ"ל אביב כוכבי
הרמטכ"ל אביב כוכבי | צילום: דובר צה"ל

הרמטכ"ל רב אלוף אביב כוכבי אמר היום (שלישי) במהלך טקס חילופי ראש אמ"ן כי "בזכות מודיעין איכותי, צה"ל וקהילת המודיעין, יודעים לא מעט על המתחולל באיראן, ובזכות המודיעין הרלוונטי, צה"ל וקהילת המודיעין פועלים נגד ההתבססות האיראנית בכל רחבי המזרח התיכון". כוכבי הוסיף כי "המבצעים להשמדת היכולות האיראניות יימשכו – בכל זירה ובכל עת והתוכניות המבצעיות כנגד תכנית הגרעין של איראן ימשיכו להתפתח ולהשתכלל."

הרמטכ"ל הדגיש גם כי "אין צבא בעולם שיש לו מודיעין כזה, אין יחידות לוחמות שיש להן עושר מודיעיני כזה, ואין תמרון והגנה שנהנים מיכולות בסדר גודל כזה."

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

עשרות מתמחים חתמו על מכתבי התפטרות: לא נקבל "פייק מתווה"

הרצוג נחת באוקראינה: "לעם היהודי יש כאן עבר מפואר"

עסקת ענק: ישראל תמכור לצ'כיה מערכות נ"מ בסך 620 מיליון דולר

ראש אמ"ן היוצא, אלוף תמיר הימן, אמר בטקס כי "האתגר האיראני מאתגר  בהיבט ההתפתחות המדאיגה בתחום הגרעין וכן בהשפעות האזוריות וביכולות טילי הקרקע-קרקע וכלי הטייס הבלתי מאוישים". האלוף הימן הוסיף כי "איראן מהווה מקור העוצמה של המערכות שמולנו – היא המממנת, היא המחממת, היא המדרבנת. על אף שמדובר בשלטון טוטליטרי לא צודק, העושק את אזרחיו וסופו ליפול – הוא לעת עתה יציב".

עוד אמר ראש אמ"ן היוצא כי "ההיסטוריה מלמדת אותנו מה סופם של משטרים אפלים שכאלו. עלינו להמשיך לפעול על מנת להאיץ תהליכים שסביר שיתרחשו בעתיד".