נתניהו: "נערכים לכניסה קרקעית; גם אני אצטרך לתת תשובות"

ראש הממשלה נשא הצהרה לציבור בתום היום ה-17 למלחמה, ואמר כי עיתוי הכניסה הקרקעית ייקבע על-ידי הקבינט. "מרכין את ראשי בפני משפחות הנרצחים והחטופים", אמר נתניהו, "המחדל של 7 באוקטובר ייבדק עד תום"

זמן צפייה: 06:17

ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא הערב (רביעי) הצהרה, ביום ה-19 למלחמה, ואמר: "אנו נערכים לכניסה קרקעית לרצועת עזה. לא אפרט מתי ואיך, העיתוי ייקבע על-ידי הקבינט". הוא הוסיף: "אני מרכין את ראשי בפני משפחות הנרצחים והחטופים. המחדל של 7 באוקטובר ייבדק עד תום. כולם יצטרכו לתת תשובות - גם אני. אבל זה יקרה אחרי המלחמה".

נתניהו אמר: "כשניכנס לעזה, בהמשך הלחימה, אנו נגבה את מלוא המחיר מהמרצחים האלו. אני קורא שוב לאוכלוסייה הבלתי-מוערבת בעזה - תפנו את דרום הרצועה. אזרחי ישראל, גם תוך סערת הקרב איננו שוכחים לרגע את הכאב העצום של האובדן של למעלה מ-1,400 אחינו ואחייתנו, שנפלו בקרב מול מפלצות הטרף".

לדברי ראש הממשלה, "אנו עובדים מסביב לשעון כדי לממש את יעדי המלחמה - בלי שיקולים פוליטיים. הצלת המדינה היא הדבר היחיד העומד לנגד עינינו. אנו ממטירים על חמאס אש תופת. הרגנו אלפי מחבלים".

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-the-main-edition-clips-part-2510232055' autoplay='0' credit='' desc='הצהרת דובר צה"ל' poster='' kid='1_cl97b78w' duration='315']

זמן קצר אחרי הצהרת נתניהו נשא דברים דובר צה"ל, תת-אלוף דניאל הגרי. הוא אמר: "תקפנו תשתיות טרור מתחת ומעל לקרקע בעזה.זה משפר את מצבנו לקראת השלבים הבאים בלחימה. בגבול הצפון חיסלנו מספר חוליות מחבלים. זה קורה כל יום, כל הזמן, וכך ימשיך להיות. מי שישלח חוליות – ישלם מחיר כבד מאוד. באשר לעורף, בעוטף עזה – הנחיות ההתגוננות ללא שינוי: שהייה בסמוך למרחבים מוגנים. פיקוד העורף מעדכן כל יום את ההנחיות, אסור להיכנס לשאננות. אנו מעריכים שנראה עוד ירי רקטי. המלחמה תהיה ארוכה. מטרות המבצע: השמדת חמאס והנהגתו והשבת החטופים בעדיפות עליונה. חיסול בכירי חמאס – בעדיפות עליונה.

הוא התייחס לדבריהם של נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן, שאמר כי "חמאס הוא לא ארגון טרור", ולדברי מזכ"ל האו"ם ומלכת ירדן ראנייה: "ודאי שחמאס הוא ארגון טרור, אבל זה מחייב אותנו לעשות מאמץ לאומי על מנת להראות את צדקת דרכנו". לדברי דובר צה"ל, "עד כה נמסרו הודעות למשפחות של 309 חללי צה"ל ו-222 חטופים".

הנשיא ג'ו ביידן בישראל
הנשיא ג'ו ביידן | צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן התייחס במסיבת עיתונאים משותפת עם ראש ממשלת אוסטרליה למלחמה בין ישראל לחמאס. הוא אמר: "אין דרך לחזור לסטטוס-קוו של 6 באוקטובר בין ישראל לפלסטינים. השלב הבא חייב להיות פתרון שתי המדינות". לדברי ביידן, הוא "מודאג מאוד מהתקפות המתנחלים נגד פלסטינים בגדה המערבית. זה צריך להיפסק מיד".