בתום הערכת מצב: גנץ החליט שלא להשיב את גופת המחבל שמת מסרטן

שר הביטחון החליט שלא להחזיר את גופתו של המחבל נאצר אבו חמיד, ממקימי גדודי "חללי אל-אקצא" ומי שנחשב ל"יד ימינו של ברגותי". משרד הביטחון: "דוחים את הטענות השקריות המייחסות לישראל מעורבות במותו"

זמן צפייה: 02:40

שר הביטחון בני גנץ הודיע הבוקר (רביעי) כי לאחר הערכת מצב ובהמלצת גורמי הביטחון, החליט להחזיק בגופתו של המחבל נאצר אבו חמיד, שמת ממחלת הסרטן לפני יומיים בבית חולים אסף הרופא, וזאת בהתאם להחלטת הקבינט בנושא החזקת גופות למטרת השבת השבויים והנעדרים.

כמו כן התייחס משרד הביטחון להאשמת הפלסטינים את ישראל במותו של המחבל: "שר הביטחון דוחה מכל וכל את הטענות השקריות המייחסות לישראל מעורבות במותו".

בהחלטת קבינט שהביא גנץ לפני שנתיים, הוחלט להרחיב את ההחזקה בגופות מחבלים שהיו מעורבים ברצח, פציעת אדם ואחיזת אמל"ח, גם אם אינם בעלי שייכות ארגונית לחמאס. לכלל זה יוצאים מן הכלל, לפי שיקולי גורמי הביטחון והחלטת שר הביטחון.

בני גנץ
בני גנץ | צילום: חדשות 13

מארגון חוננו, שמייצג את משפחות כהנא ורג'ואן שיקיריהם נרצחו על ידי המחבל, נמסר: "אנו מברכים על ההחלטה שלא להשיב את גופת המחבל לידי הרשות הפלסטינית. זוהי החלטה ראויה, שראוי שתהפוך לנוהל קבוע ואף לחוק. נזכיר, כי מספר פעמים בעבר כבר ניסתה הכנסת לקבוע בחוק שגופת מחבל לא תושב כל עוד יהודים מוחזקים בשבי ארגוני הטרור. ראוי שהממשלה הנכנסת תסיים את הליך חקיקת החוק. יש בכך כדי למנוע את הלוויות הראוותניות ומלבות הטרור, ולחזק את ההרתעה".

כזכור, עם פרסום ההודעה על מותו פנו בני משפחות כהנא ורג'ואן, משפחותיהם של בנימין וטליה כהנא וגד רג'ואן שנרצחו על ידי אבו חמיד, לשר הביטחון גנץ וביקשו שלא לשחרר את גופתו. במכתב ששלחו בני המשפחות השכולות, מתוארים מעשיו הרצחניים של אבו חמיד ובני משפחתו: "המחבל אחראי לרציחתם של שבעה יהודים, ‏שיגור ‏מחבלים‏ מתאבדים ‏עם‏ מטעני ‏נפץ ‏רבי‏ עוצמה ‏על ‏מנת ‏לבצעה ‏'מגה-פיגועים' ‏ושורה ‏ארוכה ‏של ‏מעשי ‏טרור ‏נוספים, לא‏ בכדי נכתב‏ בנדון‏ כי ‏ברב-מרצחים ‏עסקינן. ‏שופטי ‏ביהמ"ש ‏המחוזי ‏בירושלים ‏אף ‏כינו ‏אותו ‏'מכונת‏ הריגה'.

גד רג'ואן
גד רג'ואן

אבו חמיד היה ממקימי גדודי חללי אל-אקצא ונחשב ליד ימינו של מרואן ברגותי. טרם כניסתו לכלא הוא הואשם ביותר מ-10 סעיפים - בהם הנחת מטען בבית הקפה "ביאנקיני" בירושלים, רצח גד רג'ואן בעטרות ומעורבות בפיגוע ב"סי-פוד מרקט" בתל אביב.

בחמאס הגיבו אתמול על מותו של אבו חמיד ואמרו כי "הפשע הזה צריך להיענות בהסלמה אמיתית בבתי הסוהר של הכיבוש כדי לעצור את ההזנחה הרפואית הנפשעת". בתוך כך, קרא חמאס להפרות סדר בבתי הכלא הביטחוניים בישראל.