בצל הדיווחים על ניסיונות לרגיעה: בעוטף חוששים לחזור לשגרה

על רקע האירועים בסבב הלחימה שהתנהל ביומיים האחרונים בעזה, הורים רבים במועצת אשכול הביעו חשש ובחרו שלא לשלוח את ילדיהם לבתי הספר. "התושבים מצויים במלחמת התשה"

המתיחות בדרום: בצל האירועים בסבב הלחימה שהתנהל ביומיים האחרונים בעזה והדיווחים על המאמצים ליישום הפסקת אש, בעוטף עזה חוששים היום (רביעי) לחזור לשגרה. רבע מהתלמידים במועצה האזורית אשכול נשארו בבית ולא הגיעו למוסדות החינוך, לאחר שהורים רבים הביעו חשש ובחרו שלא לשלוח את ילדיהם לבתי הספר.

"זה מובן ולגיטימי שאחרי יומיים מתוחים הורים בוחרים שהדבר הנכון עבור ילדיהם הוא להישאר איתם בבית", אמר גדי ירקוני, ראש מועצת אשכול. "מנגד, הורים רבים שלחו את הילדים לבתי הספר והחשיבות היא שיש לפחות את הבחירה עבור הורים אם לשלוח או לא. אנו לוקחים בחשבון שחלק מהילדים לא פנויים ללמידה היום ולכן יום הלימודים יותאם לאירועי הימים האחרונים שעברו על הילדים שלנו ויתמקד בפעילות הפגתית ומשחררת יותר".

לדבריו, "צריך לחזק את צוותי החינוך בעוטף עזה, שגם הם חיים את המציאות האזורית וגם הם הורים לילדים במציאות הזאת. המורים חיכו הבוקר לילדים בבתי הספר באהבה גדולה ותוך גילוי של תעצומות נפש". לבסוף פנה ירקוני לממשלה: "תושבי עוטף עזה מצויים במלחמת התשה. על ממשלת ישראל לדאוג לאזרחיה, להבין את המצוקה כאן ולעשות כל שביכולתה כדי לשים סוף למצב הזה".

הבוקר דיווחו מקורות פלסטינים בעזה כי המודיעין המצרי ממשיך במאמצים ליישום הפסקת אש וגיבוש הבנות לרגיעה בין ישראל וחמאס, חרף תקיפות צה"ל ברצועה הלילה ושיגור הרקטות לעבר ישראל. על מנת ליישם את הפסקת האש, לדברי המקורות, ישראל דורשת להפסיק את ירי הטילים והפרחת הבלונים והעפיפונים, ולחדול מהפרות הסדר על הגדר והחדירות לישראל. חמאס סירב לבקשה, ומסר למצרים כי יהיו מוכנים להתחייב רק להפסקת השיגורים מעזה לישראל, תמורת הפסקת התקיפות האוויריות של חיל האוויר ברצועה, וכי הם מתנים את הסכם הרגיעה בהסרת המצור.
על פי הדיווח, מצרים הציעה שכל צד ינצור את האש, ואז יתקיימו דיונים על הבנות הרגיעה. עוד הדגישו המצרים כי שני הצדדים יצטרכו להתפשר, על מנת למנוע הידרדרות למלחמה. על פי הצעת המתווכים, חמאס יפסיק את שיגור הטילים, העפיפונים והמטענים, ויקיים הפגנות לא אלימות רק פעם בשבוע או בארועים מיוחדים, כגון יום האדמה ויום האסיר.

הלילה תקפו מטוסי קרב של צה"ל מספר יעדי טרור בדרום הרצועה, בהם מתחם צבאי של חמאס ברפיח - כך נמסר מדובר צה"ל. כשעה לאחר התקיפה נשמעה אזעקת צבע אדום באזור התעשייה אשקלון, ורקטה ששוגרה יורטה על ידי מערכת כיפת ברזל. חרף הלילה המתוח, אין שינוי בהנחיות לתושבים, והלימודים בכלל יישובי האזור מתקיימים היום כסדרם.

אמש רקטה נפלה בשטח פתוח ונשמעה התרעת צבע אדום באזור התעשייה הדרומי באשקלון. לפני כן, בתגובה לירי רקטה לעבר אשכול, הצתת עמדת צה"ל על הגדר והפרחת בלוני תבערה, מטוסי קרב תקפו מספר מטרות בחאן יונס שבדרום הרצועה, ביניהן מתחם צבאי ואתר לייצור אמצעי לחימה.