דיווחים על גל תקיפות בדאחייה שבביירות; אזעקות הופעלו בגליל

צה"ל פתח בירי ארטילרי על עיירות בדרום לבנון; דיווח: צבא לבנון נסוג כ-5 קילומטרים מהגבול עם ישראל. במקביל: תקיפות אוויריות משמעותיות החלו ברובע הדאחייה שבביירות. בכירים אמריקנים: ישראל עדכנה את ארה״ב כי בכוונתה לפתוח בקרוב מאוד במבצע קרקעי מצומצם בלבנון. הנשיא ביידן: מודע לתוכניות הפלישה, מצפה מישראל לעצור זאת. לוחם מגדוד 8108 נפצע קשה בקרב בדרום הרצועה | עדכונים שוטפים

בקצרה:

היום ה-360 למלחמה: שלושה ימים לאחר מותו של חסן נסראללה, סגנו נעים קאסם נאם היום (שני) לראשונה מאז החיסול הדרמטי בדאחייה, והודיע: "אנחנו יודעים שהלחימה תהיה ארוכה, ומוכנים לכניסה קרקעית של ישראל". לאורך היום דווח בתקשורת האמריקנית כי ישראל עדכנה את ארצות הברית בכוונתה לבצע פעולה קרקעית מצומצמת בלבנון - בטווח הזמן המיידי. הנשיא ג'ו ביידן התייחס בקולו לנושא, והביע מורת רוח: "אני מודע לתכנית של ישראל לפלוש ללבנון ואני מצפה ממנה לעצור זאת".

לאחר שורת הדיווחים הזרים בנוגע לאפשרות כי ישראל תבצע פלישה קרקעית, צה"ל פתח בשעות הערב בירי ארטילרי כבד לעבר יישובים שיעים בדרום לבנון, והצבא במדינה ביצע על פי דיווחים נסיגה של כ-5 קילומטרים מהגבול עם ישראל. במקביל, בלבנון דווח על תקיפות אוויריות משמעותיות שבוצעו ברובע הדאחייה בביירות.

ברקע המתיחות הגוברת בגזרה הלבנונית, שר הביטחון יואב גלנט ביקר בצהריים לוחמים בגבול הצפון - ורמז על פעילות ישראלית קרובה בקרקע הלבנונית. "החיסול של נסראללה זה שלב חשוב מאוד, אבל זה לא הכל. אנחנו נפעיל את כל היכולות שיש לנו, ואם מישהו לא הבין בצד השני למה הכוונה - אז מדובר בכל היכולות. ואתם חלק מהמאמץ הזה. אנחנו סומכים עליכם שתהיו מסוגלים לבצע כל דבר", אמר השר גלנט.

[timeline id="6508" name="חרבות ברזל - יום 360"]

בהכנת הידיעה השתתפו אור הלר, אלון בן דוד, חזי סימנטוב, מוריה אסרף, אלי סניור, יוסי אלי, ישי פורת, גיל תמרי, נריה קראוס, יוסף ישראל, עלי מוגרבי, הילה אלרואי, ברוך קרא, אביעד גליקמן, מתן חודורוב, נגה ניר נאמן, ליאור ורוצלבסקי, מיה איידן, אריאלה שטרנבך, סיון אלקלק, לירון שמם, נעם גולדברג, טל שורר, רוני שצ'וצ'ינסקי, אלעד זיני, אורי שאבי, רן מאיר ודני מולכו