המחיר שגבתה ישראל מאסד: צה"ל תקף את מפקדת אחיו של נשיא סוריה

בתגובה לירי הרקטות לעבר רמת הגולן, ישראל תקפה פעם נוספת הלילה בסוריה, כשאחד היהדים היה המפקדה של מאהר אל-אסד, מפקד הדיוויזיה הרביעית. התקיפה התבצעה כתגובה גם לירי הכטב"ם האיראני מתוך שטח סורי בשבוע שעבר, והעבירה מסר לנשיא: אם איראן תמשיך לתקוף מהשטח שלך - תשלם מחיר

זמן צפייה: 01:38

ישראל תקפה במהלך הלילה (ראשון) בסוריה כתגובה לירי רקטות מכיוונה, אך נראה שתקיפת צה"ל לא מתרחשת רק כתגובה לירי הסורי, אלא גם במטרה להעביר מסר לנשיא בשאר אל-אסד. אחד מיעדי התקיפה היה המפקדה של אחיו של הנשיא, מאהר אל-אסד.

אחיו של נשיא סוריה, מפקד הדיוויזיה הרביעית, לא נכח במקום בזמן התקיפה, שהתרחשה בשעות הבוקר. המסר נועד להבהיר לו שהתקיפה היא גם תגובה לשיגור הכטב"ם האיראני מתוך סוריה לפני כשבוע. מזה ארבע שנים שהנשיא אסד אסר על האיראנים לשגר מל"טים מהשטח הסורי ללא אישור שלו. במקרה הנוכחי מדובר בשיגור שכזה, לא ברור בדיוק לאיזו מטרה, אך ישראל מבהירה לו שהוא ישלם מחיר אם האיראינים ימשיכו לתקוף את ישראל מתוך מדינתו.

Capture
תקיפה בסוריה (ארכיון) | צילום: לפי סעיף 27א'

למרות שהסביבה של ישראל מנסה להכאיב לה, ולבדוק את הגבולות שלה, נראה כי אף אחת מהמדינות המעורבות לא רוצה להיכנס למלחמה. המטרה בישראל היא להעביר את חודש הרמדאן עד לסיומו באופן כמה שיותר שקט, ולאחר מכן לתכנן איזה פעולות יוכלו לשקם ולחזק את ההרתעה הישראלית בכל הגזרות.