בכיר בחיל הים: "צריך להיערך להתבססות איראנית בים"

ברקע התרגיל המשותף לצה"ל, ארה"ב, בחריין והאמירויות, הבהיר הקצין כי יש להרחיק את כוחות המשטר בטהראן מהים האדום, כדי למנוע טרור ימי. "נרחיב את טווח הפעולה של זרוע הים"

זמן צפייה: 01:51

על רקע התרגיל בים האדום שהחל היום (חמישי) בשיתוף כוחות צבא מישראל, ארצות הברית, בחריין ואיחוד האמירויות, קצין בכיר בחיל הים אומר כי יש להיערך אל מול ההתבססות הימית של האיראנים, שמתנהלים בעצמאות בים. לדבריו, יש להרחיק אותם מהים האדום, על מנת שלא יפגעו בחופש השייט באמצעות טרור ימי.

לצורך כך מהדק צה"ל את השותפות עם ארה"ב, והתרגיל הוא חלק מתוכנית עבודה שתכליתה לבסס שותפויות עם מדינות נוספות. 500 לוחמי מארינס הגיעו להשתתף בתרגיל, ולראשונה יש גם החלפת ידע בין חיל הים לבחריין ואיחוד האמירויות, מה שיגדיל את טווח הפעולה של חיל הים. התרגיל מתקיים בצפון הים האדום, ושיתוף הפעולה שם נוח מכיוון שזה רחוק מהעין ומאפשר יותר תיאום.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

אחותה של הישראלית שעצורה בטורקיה: "אנחנו תחת אימה – נצא לשם הלילה"

בנט קרא לחסן את הילדים: "אין סיבה להשאיר אותם חסרי הגנה"

בעקבות התחקיר: הבכיר מסורוקה ייחקר בחשד שתקף מינית סטודנטית

התרגיל, שנערך תחת הנהגתו של הצי ה-5 של ארה"ב, צפוי להמשך חמישה ימים, כאשר מטרתו להגביר את יכולת הפעולה ההדדית של הכוחות המשתתפים בתרגיל. הצי ה-5 של ארה"ב חולש על שטח ימי ענק בגודל 2.5 מיליון מיילים ימיים, והוא כולל את מפרץ עומאן, הים האדום, חלקים מהאוקיינוס ההודי ומצר הורמוז.