חילופי אש בגבול עזה: 3 מחבלים ניסו לחצות את הגדר - וחוסלו

כוח צה"ל שביצע סריקות במרחב הגדר נתקל במחבלים שהתקרבו לגבול בניסיון לחצות את המכשול במרחב רפיח. המחבלים פתחו באש לעבר הכוח, שהשיב בירי. כלי טיס של חיל האוויר חיסל שניים מהם, ומחבל נוסף חוסל בירי טנקים זמן קצר לאחר מכן. נבדקת האפשרות כי מחבל נוסף חזר לשטח הרצועה

זמן צפייה: 02:35

תקרית חריגה בגבול הרצועה: כוח שביצע סריקות במרחב הגדר זיהה לפנות בוקר (חמישי) מספר מחבלים שהתקרבו לגבול מרצועת עזה ונעו לכיוון שטח ישראל בניסיון לחצות את מרחב המכשול במרחב רפיח. המחבלים פתחו באש לעבר הכוח שביצע סריקות באזור, והלוחמים השיבו בירי לעברם. כלי טיס של חיל האוויר שהופנה למעקב אחר החוליה תקף את המחבלים וחיסל שניים מהם. מחבל נוסף חוסל בירי טנקים זמן קצר לאחר מכן.

האירוע החל בסביבות השעה 4:00, כאשר תצפיתניות זיהו תנועה חשודה והזעיקו גששים מיחידת הסיור הבדואי. מדובר צה"ל נמסר כי המחבלים לא חצו את גדר "שעון חול" הבנויה לאורך רצועת עזה. בעקבות זיהוי עקבות, בצה"ל אף בודקים את האפשרות כי מחבל נוסף חזר לשטח רצועת עזה. היישובים צמודי הגדר בעוטף לא עודכנו בניסיון החדירה. גורם בצה"ל הסביר כי "התקיפה הייתה 5 דקות אחרי הזיהוי ולפני שהם בשטח ישראל, אבל הנושא יתוחקר".

יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, מסר בתגובה: "חייבים ליצור רצועת ביטחון של קילומטר לתוך שטח רצועת עזה. כל מי שינסה להיכנס לפרימטר ידע שהוא מת במקום".

טנק בגבול רצועת עזה
טנק בגבול רצועת עזה | צילום: רויטרס

לפנות בוקר תקף צה"ל מתחם חמאס בתוך בית ספר בנוסייראת שבמרכז הרצועה, ובתקיפה חוסלו מחבלים שהשתתפו בטבח בעוטף ב-7 באוקטובר. במשרד הבריאות בעזה מדווחים על 32 הרוגים במתחם, בו נמצא בית ספר של אונר"א המשמש לטענתם מקלט לעקורים עזתים.

מטוסי קרב תקפו את המתחם בהכוונת אוגדה 99, אגף המודיעין ושב"כ, ומדובר צה"ל נמסר כי במתחם שהו מחבלי חמאס וג'יהאד איסלאמי אשר השתייכו לכוחות הנוח'בה ולקחו חלק בטבח בעוטף ב-7 באוקטובר. עוד נמסר כי המחבלים הכווינו טרור ממרחב בית הספר תוך ניצולו כאיתור אזרחי וכמחסה.

מתחם בית הספר בו שהו המחבלים בנוסייראת
צילום: דובר צה"ל

מצה"ל נמסר: "בתקיפה חוסלו מחבלים אשר תכננו לבצע פיגועים ולקדם מתווי טרור כנגד כוחותינו בטווח הזמן המיידי. טרם התקיפה ננקטו צעדים רבים בכדי לצמצם את הסיכוי לפגיעה בבלתי מעורבים. כחלק מאותם מאמצים, בוצעו בדיקות חוזי מהאוויר, שימוש בחוזי מדויק ומידע מודיעיני נוסף".