זעם התושבים בצל ההסלמה מול חיזבאללה: "הופקרנו, הבית בוער"

זעם בקרב תושבי הצפון, רובם מפונים כבר חודשים רבים מבתיהם, בעקבות המטחים הכבדים מלבנון אחרי חיסול הבכיר בחיזבאללה: "ישראל נמצאת כפסע מאיבוד הצפון. הופקרנו. תקיפות נקודתיות לא יגרמו לנו לחזור הביתה"

זמן צפייה: 00:16

תושבי הצפון ואלו המפונים מבתיהם כבר כתשעה חודשים הביעו היום (חמישי) את זעמם לאחר המתקפה המאסיבית של חיזבאללה ומאות השיגורים לרחבי הגליל, בתגובה לחיסול אתמול של מפקד יחידת "עזיז" בחיזבאללה, אחמד נעמה נאצר.

מתן דודיאן, ממובילי מטה "נלחמים על הצפון" ומפונה משלומי, תקף: "כבר מעל שמונה חודשים שאין לי בית. הבית שלנו בוער, ותקיפות נקודתיות לא יגרמו לנו לחזור הביתה. אם מדינת ישראל לא תצא למלחמה כוללת בחיזבאללה ותאבד את הצפון בהסכם כניעה זה יהיה פשע ופגיעה אנושה בנו, התושבים".

השריפות בצפון
השריפות בצפון | צילום: עובדי ויערני קק"ל

רפאל סלאב, תושב קריית שמונה וממובילי המטה הוסיף כי "300 אלף תושבים ירדו היום למקלטים, וכמה אזרחים נפצעו, לא בשביל הסכם כניעה לחיזבאללה. הצפון הוא חלק ממדינת ישראל ואסור לנו לוותר עליו בשביל שקט רגעי. מלחמה, עכשיו!"

אביב אוחיון, תושב קרית שמונה, אמר: "כבר תשעה חודשים שהקו האדום בצפון מחליף צבעים, אבל משום מה מקבלי ההחלטות מסרבים לקבל את המציאות העגומה שאנחנו חיים בה. 9 חודשים שבנוסף לפינוי ולמלחמה כל אחד עובר את המשברים שלו ואת האובדן שמרחף מעל הראשים של כולנו . חיי האדם וחיי חיילנו הפכו זולים בעיניהם. אותה מדינה שמכירה בקיומה של הקונספציה ממשיכה להכיל את אירועי הצפון כאילו לא קרה כל מה שקרה מאז שמחת תורה".

לדבריו, "כשיש פיגוע בכרמיאל כולם בלחץ שהרחוב היהודי לא התעורר רק כדי שיהיה שקט, ושוב חזרנו ל'שקט יענה בשקט'. יותר מ-200 רקטות ועשרות כלי טיס שתוקפים את ישובי הצפון, אך מבחינת המדינה - 'לא הופרה המשוואה'. הבעיה היא שמקבלי ההחלטות אולי לא כל כך חזקים במשוואות כי משוואה זה לא. נמאס להיות אזרח אחראי ותורם במדינה רשלנית. נמאס לנו ממנהיגים חסרי יכולת וחסרי רצון לנצח. מנהיגים שגם עכשיו מנסים להגיע עם ארגון טרור להסכם מדיני ולא אלים".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2407041336' autoplay='0' credit='עובדי ויערני קק"ל' desc='השריפות בצפון' poster='' kid='1_k039ff5q' duration='16']

בנוסף, ממטה "נלחמים על הצפון" נמסר: "מדינת ישראל נמצאת כפסע מאיבוד הצפון. מדובר במלחמה לכל דבר ומדינת ישראל חייבת לנצח בה ולא להיכנע באמצעות הסכם. רק רצועת ביטחון בתוך לבנון תגרום לשקט לטווח הארוך. לא נשתוק אם לא תהיה תגובה מיידית, נצא לרחובות ונילחם על המדינה".

מלובי 1701 המייצג את תושבי הצפון נמסר: "מדיניות המגננה של ישראל הפקירה את תושבי הצפון, שמופגז ועולה באש בעשרות מוקדים, ואנו לא רואים את חרטומי המטוסים בדרך לביירות. לובי 1701 ותושבי הצפון כולו רואים הכל. - את חוסר התגובה, חוסר היוזמה והאומץ. לא נשלים עם זה. צפון ישראל בוער ובביירות הולכים לים. אם הממשלה והצבא לא יכולים להבטיח את ביטחון הצפון, תשימו את המפתחות, ואנחנו ניקח את האחריות לכך".

אחמד נעמה נאצר, המפקד הבכיר בחיזבאללה שחוסל וזירת התקיפה
אחמד נעמה נאצר, המפקד הבכיר בחיזבאללה שחוסל וזירת התקיפה

אחרי החיסול אתמול של מפקד יחידת "עזיז" בחיזבאללה, אחמד נעמה נאצר, מטחים כבדים של כ-150 שיגורים נורו משטח לבנון לעבר יישובי הצפון, מהגולן עד לגליל התחתון. זוהו נפילות בשטחים פתוחים, ביניהם באזור הכינרת, צומת גומא ומרגליות, ושריפות פרצו במוקדים שונים עקב השיגורים וברקע עומס החום הכבד. צה"ל פתח בגל תקיפות של משגרים ויעדי חיזבאללה בדרום לבנון.

מטחים כבדים לצפון
מטחים כבדים לצפון

לפי דיווחים ראשוניים, יש פצוע קשה מאחד השיגורים ברמת הגולן, וזוהתה פגיעה ישירה בקניון בעכו. כמו כן, דווח על נפילה, ככל הנראה של שברי מיירט, ליד תחנת רכבת נהריה. שני נשים נפצעו במצב קל לאחר שנחבלו בדרכן למרחב מוגן, ופונו למרכז הרפואי לגליל בנהריה ולבית חולים זיו. כמו כן, בית החולים רמב"ם בחיפה עדכן כי לחדר הלם בביה"ח הגיע פצוע במצב קל שסובל מפציעות רסיסים. עוד דווח על הפסקות חשמל ברמת הגולן.

מכבאות והצלה לישראל נמסר כי 25 צוותי כיבוי מתחנת גליל-גולן בסיוע מחוז צפון, רשות הטבע והגנים, מועצה אזורית גולן וכיתות הכוננות פועלים במספר מוקדי שריפות שפרצו ברמת הגולן והגליל העליון לאחר מטח הירי הכבד מלבנון. לוחמי האש פועלים בעשר מוקדי שריפות, כשהמוקדים המרכזיים הם במרחב איילת השחר ומרכז רמת-הגולן. הכוחות פועלים לבלום את התפשטות השריפות בחסות הרוחות החזקות, תחת ההתרעות על ירי טילים וחדירות כלי טיס.