גלנט: "מקרבים את השבת החטופים, נידרש להחלטות קשות וחשובות"

שר הביטחון יואב גלנט ביקר באוגדת עזה, והתייחס לסוגיית החטופים: "הסיכוי לשחרור משתפר כתוצאה מפעילות צה"ל". על השפעתה העתידית של עסקה על המשך הלחימה: "נדע להפעיל את צה"ל עם ההנחיות המתאימות"

זמן צפייה: 05:14

שר הביטחון יואב גלנט ביקר היום (שלישי) באוגדת עזה, וקיים הערכת מצב מבצעית עם מפקד פיקוד הדרום האלוף ירון פינקלמן ומפקד אוגדת עזה תת-אלוף אבי רוזנפלד. הוא התייחס לעסקת החטופים: "כולנו נידרש להכרעות קשות, חשובות בימים הקרובים. אין רגע שבו לאורך כל המערכה הזו, 45 יום, אני לא חושב על החטופים ואני לא רואה לנגד עיני את הפנים שלהם, של הילדים, של החיילות, של הנשים, של החיילים, של המבוגרים, של ניצולי השואה. אני יודע איזה קושי עובר על המשפחות. עבורי, להביא להחזרת החטופים זו מטרה עליונה שאעשה כל מאמץ על מנת להגיע אליה".

גלנט הוסיף: "הכוחות נלחמים בחזית ומקבלים גיבוי מחמ"ל התצפיות של נחל עוז, שנמצא כעת במפקדת האוגדה, ומבצע עבודה מצוינת. כמו ששיקמנו ושיפצנו והקמנו מחדש את חמ"ל התצפיות, כך נעשה בכל עוטף עזה, ולא ירחק היום ונחזיר את כל היישובים ואת כל המקומות. החיילים מתמרנים בעומק השטח, הם עושים עבודה מצוינת. הנחישות שלהם, ביחד עם הדייקנות, השילוב בין כוחות יבשה, אוויר וים, יחד עם מודיעין מדויק מביא לתוצאות בלתי רגילות ואני משבח את חיילי צה"ל, את אנשי שירות הביטחון הכללי, את כל הגופים הביטחוניים שעושים עבודה למופת. ככל שמעמיקים את הפעולה הזו, אנחנו רואים את האכזריות של חמאס".

חרבות ברזל
שר הביטחון יואב גלנט באוגדת עזה | צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון
חרבות ברזל
שר הביטחון יואב גלנט באוגדת עזה | צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

לדברי שר הביטחון, "כל הפירים בנויים מתחת לבתי חולים, כל המנהרות ההתקפיות וההגנתיות נמצאות מתחת לבתי ספר, עם חיבור ביניהם, הם לא בוחלים בשום דבר. המפקדות הראשיות מתחת לבתי חולים, תופעה שלא ראינו. אבל בזכות הפעולה הנחושה מאוד של חיילי צה"ל, אנחנו מביאים צעד אחר צעד להכרעת החמאס ולקירוב המצב של חזרת חטופים לבתיהם".