דיווחים בסוריה: ישראל תקפה במדינה פעמיים - בתוך שעות

כלי התקשורת בסוריה דיווחו על תקיפה חריגה של ישראל באזור טרטוס שבמערב המדינה. לפי גורם צבאי סורי, ההגנה האווירית בלמה את מרבית הטילים. שעות לאחר מכן - תקיפה נוספת אירעה

זמן צפייה: 01:17

סוכנות הידיעות הרוסית "ספוטניק" בשפה הערבית דיווחה היום (רביעי) כי מטוסי חיל האוויר הישראלי תקפו מספר מוצבים באזור טרטוס שבמערב סוריה, וכתוצאה מהתקיפה נהרגו שני חיילים סורים. מדובר בשעה לא שגרתית (17:20) לתקיפות המיוחסות לישראל, שכן לרוב הן בשעות הלילה המאוחרות. כמו כן, לרוסים יש בסיס ימי באזור. שעות לאחר התקיפה, ערוץ אל מיאדין דיווח כי בוצעה תקיפה נוספת בצפון המדינה.

מקור צבאי רם-דרג מסר לסוכנות הידיעות כי ההגנה האווירית של צבא סוריה בלמה את התקיפה הישראלית. עם זאת, על פי חלק מההערכות, התקיפה לא בוצעה על ידי טייסי חיל האוויר. עוד ציין המקור, כי מטוסי קרב של חיל האוויר שיגרו מספר טילים מהמים הטריטוריאליים מול חוף הים של סוריה - והמקור הדגיש כי ההגנה האווירית של סוריה בלמה את מרבית הטילים והפילה אותם לפני שפגעו במטרה.

Whatsapp Image 2023 09 13 At 1
התקיפה המיוחסת לישראל בסוריה

צבא סוריה הודיע לאחר זמן קצר: "בסביבות השעה 17:22 ביצע האויב הישראלי מתקפה באמצעות מטחי טילים שנורו מכיוון הים התיכון לעבר מוצבים של ההגנה האווירית של צבא סוריה בטרטוס. התקיפה גרמה למותם של שני חיילים סורים ועוד שישה חיילים סורים נפצעו בנוסף לנזק שנגרם".