חלל ראשון במבצע בלבנון: סרן איתן אוסטר, מפקד באגוז, נפל בקרב

סרן איתן יצחק אוסטר, מפקד ביחידת אגוז בן 22 ממודיעין-מכבים-רעות, נפל בהיתקלות עם מחבלים במהלך הפעולה הקרקעית בדרום לבנון. הלווייתו תתקיים ב-15:30 בהר הרצל. הוא הותיר אחריו הורים, שישה אחים ואחיות - ותיעוד אחרון ומצמרר: "להחזיר את תושבי הצפון הביתה - זכות היסטורית. אין גאה ממני"

זמן צפייה: 09:53

החלל ה-716 במלחמה - והראשון בלבנון: דובר צה"ל התיר היום (רביעי) לפרסום את שמו של חלל צה"ל שנפל בדרום לבנון: סרן איתן יצחק אוסטר, בן 22 ממודיעים-מכבים-רעות, מפקד צוות ביחידת אגוז, אשר נהרג בהיתקלות עם מחבלים במהלך הפעולה הקרקעית בדרום לבנון. הלווייתו תתקיים ב-15:30 בחלקה הצבאית בהר הרצל.

סרן אוסטר הותיר אחריו הורים ושישה אחים ואחיות. בתיעוד אחרון שפורסם, הוא נראה אומר: "לוחם אמיתי נלחם לא בגלל שנאתו למי שעומד מולו, אלא בגלל אהבתו למי שעומד מאחוריו". הוא המשיך: "בתקופה האחרונה הסתובבתי בצפון בקריית שמונה, משגב עם, מטולה, הם ריקים ממש, הפכו לערי רפאים. הצפון כולו שרוף ונטוש. התכוננו הרבה, זה מה שהחדירו לי עוד לפני שהתגייסתי ואלה והערכים שעליהם גדלנו בבית.

"עכשיו הגיע הזמן, והמשימה שלנו היא להחזיר את תושבי הצפון הביתה. אנחנו מוכנים וחזקים. זו זכות היסטרית - ואין גאה ממני". הוא פנה למשפחתו, ואמר: "זו הזדמנות לאחל לכם שנה טובה, אני אוהב אותכם מאוד. מצטער אם פגעתי בכם במהלך השנה".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2410021339' autoplay='0' credit='' desc='התיעוד האחרון של סרן אוסטר: "זכות היסטורית להחזיר את תושבי הצפון הביתה"' poster='' kid='1_ip301x4v' duration='99']

ראש עיריית מודיעין-מכבים-רעות, חיים ביבס, ספד לסרן אוסטר: "התבשרנו בצער רב על נפילתו של תושב העיר, סרן איתן אוסטר, לוחם ביחידת אגוז של עוצבת הקומנדו שנהרג בלחימה בלבנון. איתן, בוגר תיכון אמי"ת, הותיר אחריו הורים ושישה אחים ואחיות. דב ויעל היקרים, בשמי ובשם תושבי מודיעין-מכבים-רעות - אני משתתף מעומק הלב בצערכם הכבד. יהי זכרו של איתן ברוך".